Dag begon slecht, maar eindigde toch nog goed - Reisverslag uit Vancouver, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Dag begon slecht, maar eindigde toch nog goed - Reisverslag uit Vancouver, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Dag begon slecht, maar eindigde toch nog goed

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

05 Juni 2012 | Canada, Vancouver

Na een heerlijke nachtrust zagen we al toen we opstonden dat het niet echt goed weer was. Ditmaal was het geen af en toe een drup maar gewoon druilerige regen. Aan de bewolking te zien was het ook niet zo 1,2,3, over. Jammer, dan had het geen zin om naar de Capilano Suspension Bridge te gaan.
Hebben kalmpjes aan gedaan, lekker gedoucht, heerlijk schoon toiletgebouw, met heerlijke douches en toen kalmpjes aan ontbeten. Even wat mails verstuurd en de route maar vast bepaald voor morgen als we weer terug, nu richting Edmonton gaan. Op bezoek bij de nicht van Ineke. Daar worden we maandag pas laat in de namiddag verwacht dus genoeg dagen om rustig naar boven te rijden. Al met al best jammer, zo ver gereden en ik wilde zo graag op die brug staan.
Maar met een nieuwe - geen onderwater - camera zag ik me echt niet al die foto's maken.
We besloten het middaguur af te wachten en anders maar naar het zee-acquarium in Stanley Park te gaan. Om 12 uur even een broodje gegeten en het was wel iets minder gaan regenen, maar niet genoeg om buiten te lopen. Dus op naar Stanley Park. De buskaartjes hadden we gisteren al gekocht. Een dagkaart was goedkoper als twee retourtjes dus die keuze was toen al niet moeilijk.
Stanley Park is erg groot en er is genoeg te zien en te beleven, het is verschrikkelijk mooi aangelegd en het zwermt er van de eekhoorntjes in alle maten en kleuren. Het zee-aquarium was erg druk, veel kinderen, maar erg leuk. Toen we om half drie de zeehonden show gingen zien - buiten- merkten we al dat het zo goed als droog was. We besloten toen toch maar nog naar de Capilano Suspension Bridge te gaan. Terug lopend door het park naar de bus zagen we nog een wasbeertje, dat ook van ons schrok. Net nog een leuke foto kunnen maken voor hij verdwenen was. Omdat we toch langs de campground kwamen toch maar gelijk de kortingsbonnen opgehaald van de hangbrug (scheelt toch weer CAD 6,00) en maar een rugtas meegenomen voor de regenkleding, want je kon niet weten. Je loopt wat af zo, weer naar de bus en met een keer overstappen kwamen we uiteindelijk met droog weer om half vijf bij de ingang van de hangbrug.
Gelukkig sloot die niet om vijf uur, anders was het te kort geweest om alles een beetje te doen. Tot half negen mocht je in het park zijn. Gelukkig, kwam alles toch nog goed. Deze "attractie" is ERG MOOI aangelegd, met een schitterende rondwandeling over houten vlonders door een groot stuk regenwoud en ook een "Treetops Adventure". Mooie boomwandeling half tussen de kruinen van de bomen over de smalle houten vlonders. Ook de "Cliffwalk" was spannend om te doen, slecht voor je knieën, want je loopt wat treden op en af. Zwevend zo'n 100 meter boven de ravijnbodem. Natuurlijk niet zo mooi als in de Grand Canyon deze half ronde in het ravijn uitstekende loopbrug, maar toch spannend. Het leukste was toch wel de hangbrug zelf. Ongelooflijk hoe ze dit zo lang geleden al voor het eerst hebben gemaakt. Nu natuurlijk nog verbeterd en beter verankerd maar als je denkt dat de hangbrug al meer dan honderd jaar bestaat, vind ik het knap hoe ze dat toen voor elkaar kregen.
Je kunt er niets tegen doen, maar je gaat van links naar rechts en moet je soms goed vasthouden, want het schudt aardig dat ding. Vooral met foto's maken ga je alle kanten op, maar met zo'n "steady-shot" ingebouwd in de camera was dat een fluitje van een cent.
Omdat we zo laat waren werd het natuurlijk steeds stiller en stiller. We hebben zelfs een foto kunnen maken van ons alleen op de brug. Wel even rennen met zo'n zelfontspanner, wat best moeilijk is op zo'n bewegende brug, maar toch goed gelukt denk ik. Toen tegen achten weer de bussen naar de camper genomen en Ineke gaat weer lekker koken.
Morgen richting terug Hope , dan door naar Kelowna en uiteindelijk Oyama hopen we te halen.
Alles toch nog goed gekomen vandaag.
Tot morgen maar weer. Ga ervan uit dat Oyama ook Wifi heeft. Weet dat niet meer zeker.

• 06 Juni 2012 - 05:40

Jan & Jacqueline:

Genieten volop van jullie verhalen. Erg, erg leuk geschreven. Jammer van het slechte weer, is hier in Nederland niet veel beter. Maar zo zie je maar, ga je rond 1/2 5 toch nog naar je hangbrug. In Nederland zou het al te laat zijn.
    Take care, Jan & Jacqueline

• 06 Juni 2012 - 05:50

L Dirven:

Maakte de dag weer helemaal goed. Ben tevreden. Kan nu rustig slapen. Dooeeiiiii

• 06 Juni 2012 - 07:33

De Ven Der Huizers:

Zo zie je maar weer hoe je dag kan lopen! Wat een prachtige foto''s en wat beschrijven jullie het goed, net of we er zelf bij zijn. Heel veel plezier nog samen! En een goede verdere reis!

• 06 Juni 2012 - 08:08

Lian:

Hallo Opa Leo en Oma Ineke,

Wat een leuke vakantie hebben jullie en wat een mooie verhaaltjes schrijven jullie. Het is bijna of we er bij zijn. Grappig he, vorig jaar lazen jullie mijn verhaaltjes, nu leest mama mij jullie verhaaltjes voor.
    Veel plezier nog en voorzichtig doen hoor. Tot snel!

Dikke knuffel van Lian

• 06 Juni 2012 - 09:04

Liberazzi:

We volgen jullie op de voet. Jammer van het weer. Maar jullie hebben nog even. Geniet er lekker van. Groeten van alle liberazzianen.

• 06 Juni 2012 - 13:30

R & D:

Hoi Ineke, Leo,

Mooie plaatjes hoor! Prachtige nutuur, jammer dat het weer niet zo meezit, maar troost je, hier is het ook niet om over naar huis te schrijven. We hopen dat het weer gauw een beetje beter wordt, maar jullie genieten sowieso van al dat moois!

Lieve groeten uit het Alkmaarse.
    Ron en Diny.

• 06 Juni 2012 - 14:25

L Dirven:

Lieve allemaal, bedankt voor jullie reacties. Doet ons ook deugd om te lezen.
    Hi Lian, leuk he om zo ons te volgen. Vorig jaar bij jou gedaan. Maakt net of je erbij bent.
    Groetjes allemaal.