Mooie rit naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Mooie rit naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Mooie rit naar Radium Hot Springs

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

08 Juni 2012 | Canada, Radium Hot Springs

Vanmorgen wakker geworden met natuurlijk weer de miezerige regen. Werd wel droog, maar erg bewolkt. Hadden geen haast. De planning was eigenlijk Radium Hot Springs, maar gisteravond dacht ik toch maar richting Lake Louise. Al een beetje op weg naar Margaret en Roy in Edmonton. Kwam echter te spreken met een aardige Canadees die weggestuurd was van Lake Louise. Door het vele wateroverlast konden ze daar niet op de campground overnachten en werden doorgestuurd.
Nou dan maar nog niet die richting op. Ze hadden gezegd dat het wel 3 dagen zou duren voor ze weer mensen toelieten. Komt goed dan uit, als we bij Margaret geweest zijn zakken we langzaam die richting op. Leuk was dat deze man werkte bij de Capilano Suspension Bridge in Vancouver. Hij vroeg of we er al geweest waren. Dat waren we. Hij enthousiast, wij ook want ze hebben daar een mooi stukje werk geleverd. Hij vertelde over de keer dat zo'n 6/8 jaar geleden een gigantische boom op de brug was gevallen en gebroken. Hij heeft de resten op de brug moeten opruimen en heeft nog 5 mooie grote ronde schijven van de boom in zijn schuur , die nu liggen te drogen. Kleine wereld dan toch eigenlijk weer he. Tegen tienen reden we weg toch maar richting Radium Hot Springs. O wat mooi weer, je raakt niet uitgekeken. Jammer echt van de bewolking, die daar toch weer kwam opzetten. Het leek net de goeie kant op te gaan. want echt mooie foto's kan je op je buik schrijven. Wat duidelijk is dat de rivieren echt veel water overlast nu hebben. Zelfs de kleur is van modder. Donkerbruin, normaal dat mooie blauwachtige. Heel veel buiten de oevers getreden en grote stukken land onder water. Zelfs ranches of andere woningen onder water. Ook hier weer te weinig plekken om echt lekker te stoppen. Je durft niet op een tweebaansweg met een hele smalle vluchtstrook even te parkeren en foto's te maken. Straks komt er wel zo'n doordenderaar langs en waait je camper om. Nou ja, jullie begrijpen het wel.
Met een gangetje van 60 km toch lekker van de omgeving genoten. Genoeg te koop hier. Hele ranches of acreages van 1 tot 300 acres.
In Radium Hot Springs toch maar even voor de zekerheid langs het Visitor's Centre gegaan om na te vragen waar de camping was waar we naar toe wilden. Zag er op internet echt schitterend uit.
Goed dat we dat deden, want we hoorden daar dat ze geen overnachtingen meer deden, alleen maar vaste jaar/seizoenplaatsen. Jammer. Het alternatief wat ze aanboden was Canyon RV Resort met wifi en vlak in de buurt. Dus daar maar naar toe. Jawel hoor, WEER voorbij gereden. Die borden laten toch aan duidelijkheid wat te wensen over hoor.Te laat kwamen we daar achter. Ja draai dat ding dan maar op een tweebaansweg. Met een paar keer steken paar kilometer terug en ja hoor, de ingang. Voordeel is dat de wegen zo stil zijn, anders gaat dat een stuk moeilijker.
Heuvel op, zagen ook daar onze eerste Big Horn Sheep. Waren er al voorbij voordat de toestellen in de aanslag waren.
Toen de diepte in, naam zei het al, Canyon Resort. Echt een hele mooie campground. Aanrader. Met snel internet en erg mooi gelegen. We staan aan een snelstromende beek. Ga ervan uit dat die niet overstroomt. Mooi plekje. Maar in de regen gaan we echt niet een wandeling maken. Hoopten dat het weer zou verbeteren om een mooie "hike" (wandeling) te maken.
Met behulp van Ineke weer strak in het vak gezet en hebben zelfs nog wat centimeters over voor de slide-out. Prima vakwerk van ons al zeg ik het zelf.
Gaan even boekjes lezen en bidden dat het wat droger wordt. We hebben bij het Visitor's Centre alle 14 staties (Viae Crucis exercitium) van Christus gefotografeerd. Waren mooi weergegeven. Hopelijk is hij ons goedgezind. Heb geprobeerd van de regen op het dak van een andere camper foto's te maken, maar komt niet goed over.
Denken dat we morgen maar richting Banff gaan. Leuk stadje, zijn we 4 jaar geleden ook al geweest.
Tot morgen dan maar.

• 09 Juni 2012 - 07:30

Debbie Dirven :

Ik begrijp hieruit dat jullie een nieuw vakantiehuisje weer gaan kopen? ;-)) als er zoveel te koop staat valt er vast wel wat met de prijs te doen! Hahaha mooi verhaal weer pap! Jammer dat het weer zo tegen zit bij jullie! Xxx

• 09 Juni 2012 - 13:31

Jan & Jacqueline:

Strak werk Leo & Ineke, dat inparkeren met zo'n gevaarte. Mooi team samen. Evengoed erge mooie foto's geschoten ondanks het bewolkte/slechte weer. Hopen maar dat jullie gebeden gehoord zullen worden.
    Take care Jan & Jacqueline