Sneeuwstormen, 3 beren, herten en Hot Coffee - Reisverslag uit Banff, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Sneeuwstormen, 3 beren, herten en Hot Coffee - Reisverslag uit Banff, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Sneeuwstormen, 3 beren, herten en Hot Coffee

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

09 Juni 2012 | Canada, Banff

Tjee wat een dag. Natuurlijk weer opgestaan met weer die jammerlijke regen. Gisteravond toen het wel droog was toch nog een lekker stukje kunnen lopen naar Radium Hot Springs. Onderweg veel plezier gehad met de ground squirrels die holletje in-holletje uit gingen. Hele leuke foto's opgeleverd.
Wilden een kliekje macaroni eigenlijk eten, maar zagen een Oostenrijkse Gaststube met schnitzels op het menu. Ja, daar kan je niet aan voorbij lopen.
Heerlijk gegeten met Heimatmusik en al. Voortreffelijk. Schrok toen ik ECHT het evenbeeld van mijn neef Thom zag zitten in het restaurant. Gelijk zeiden we het. Durfde niet goed een foto te maken, maar in alles mijn neef. Ineke een foto gemaakt van de zijkant, net of ze naar buiten nam. Laat hem thuis wel aan mijn zus. zien. Trouwens wat een prachtige camping was dit. mooi aangelegd en voortreffelijk sanitair. Top.
Ja, 's morgens dus in de regen maar afgekoppeld en toen toch maar richting Banff. Ritje van 130 km maar, al met al vijf uur over gedaan, want WAT WAS DE RIT MOOI. Omgeving is niet te beschrijven, moet je gewoon zien. Ondanks de regen, die overging in lichte sneeuw, toen grote vlokken en uiteindelijk bijna geen zicht. Toch een paar keer gestopt om foto's te maken. De bergen, die er zeker zijn, moet je maar op de achtergrond erbij denken. Wat een natuur. Weer leuke gesprekken met andere Nederlanders bij stops. Leuk hoor zo ervaringen uitwisselen. Onze eerste beer vandaag ging te snel. Ineke was net de regen/sneeuw aan het filmen, toen hij in een bocht - kon niet stoppen - van ons weg liep. Maar beiden goed gezien, dus hij telt.
De tweede zagen we ook gelijk (Kootenay Park) en konden nu gelukkig zonder problemen stoppen. Knipperlichten uit, teken voor andere om minimaal te stoppen en te checken. Aan de andere kant, lekker gras etend, onze tweede beer. Beesten staan nooit net niet goed genoeg voor een foto. Toch wel gelukt. Ook aan de andere kant gingen ze stoppen en was ons uitzicht weg. Nou ja dan maar door. Onderweg wel 15 herten gezien, een keer gestopt, maar zijn schichtig en snel weg. Wel wat fotootjes, maar met die regen stelt het moeilijk scherp met inzoomen. Vaak een tak in de weg die dan het beeld wazig maakt. Toen de derde beer, zagen we alleen. Geen auto's, liep voor ons de weg over. Konden stoppen, maar het beest liep zich van niets wat aantrekkend het kreupelhout in. Wel foto's van. Dus door die mooie omgeving en het vele wild een topdag.
In de middag in Banff aangekomen. Visitor's Centre even de route van de campground, wilde niet op mijn herinnering rijden en in de dikke sneeuw kregen we plek echt helemaal achteraan op de campground. Lag zoveel sneeuw dat de sneewpop inderdaad nu gemaakt is. Fantastische foto, we hadden van de vorige keer nog Ineke's muts en hebben die hem opgezet. De buren boven ons klapten voor het idee en hebben zelf later nog een kleinere versie gemaakt. Aangekoppeld en je gelooft het niet. De zon begon te schijnen en dan gelijk erg warm he. Sneeuwman liet zijn armen al vallen (bananen). Alleen jammer dat er geen internet was. We besloten even met de bus Bannf in te gaan, koffie te drinken en dan dit verslag maar maken in de coffeeshop. Mooie sweater voor mij gekocht. Lekker warm. Daar zitten we nu momenteel. Hier heel normaal, koffie bestellen en dan mag je 2 uur internetten voor free. Gaan zo weer terug, het kliekje macaroni opmaken. Zag net trouwens een winkel waar ik zeker wel kan slagen voor mijn Stetson. Ga zo naar boven toe in dit winkelcentrum.
De foto's komen later want dat wordt hier een erg gepiel. Maar zijn zeker mooi. Beloofd.
Morgen weten we niet wat we gaan doen, of al naar boven vast richting Margaret of nog een dagje Banff. Als het weer beter wordt blijven we hier. Zien we wel. Tot dan met hopelijk weer ergens internet op de campground. Groetjes. We vermaken ons best.

• 10 Juni 2012 - 05:25

Debbie Dirven:

Erg mooie sneeuwhoop hebben jullie weer gemaakt!! Wat een rot weer toch echt jammer van die regen steeds! En wat grappig van Thom!! Dat is echt bizar, je schrikt je een ongeluk hahahahaha wel erg leuk ben Ook benieuwd naar de foto! Xxx

• 10 Juni 2012 - 07:27

Rietjepool@upcmail.n:

Ik ben zeer benieuwd naar mijn andere zoon.......dit was hem niet he op deze foto? hi,hi, Ben ook benieuwd hoe jij er uit ziet met stetson,Leo en Ineke koop jij dan zo'n kanten kapje? have fun xxxxx