DROOG!! 3 Grizzly's!!! en 7 Elken, TOP - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu DROOG!! 3 Grizzly's!!! en 7 Elken, TOP - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

DROOG!! 3 Grizzly's!!! en 7 Elken, TOP

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

10 Juni 2012 | Canada, Lake Louise

Gisteravond inderdaad mijn Stetson kunnen kopen. Stoer hoor. Laat de Rodeo maar beginnen.
Toen we terug waren begon het te regenen en heeft de hele nacht aangehouden. Omdat het zondag was en we toch maar besloten hadden om rond Banff te blijven hadden we geen haast. 's Morgens was de sneeuw zo goed als weg. Regen hield tegen half tien op en tegen tienen klaar voor vertrek.
Bij de uitgang een nacht bijgeboekt en toen op weg richting Johnston Canyon. Een mooie wandeling die je zo lang kan maken als je wilt. Door de canyon stroom een rivier met diverse watervallen. We besloten de Lower en Upper Waterfalls te doen.
Net onderweg, 3 grote Elken met gewei tegen een schitterende achtergrond. Mooie plaatjes en gelijk een verkeersopstopping. Niemand vindt dit erg.
Toen ik stopte voor de foto's kreeg ik letterlijk een koude douche. Weet niet waarom of waardoor, maar van boven een sloot water op de bestuurdersstoel, niet normaal. Denk smeltwater/regenwater van de laatste nacht, die eventueel via de slide-out toch in de wagen verzameld had en nu door het stoppen(?) loskwam. 5 handdoeken en een teiltje later was het ergste leed geleden en maar verder rijden op mijn regenjas. Bizar, nooit meegemaakt.
Spraken bij de fotoshoot ook weer het Nederlands stelletje van gister en weer even lekker bijgepraat. Ze stonden op de zelfde camping en hadden Elken op de camping ook gefotografeerd. Toen door naar de Canyon. DRUK!!
JA, zondag he, hoop "kleine " autootjes ook, de zondagsrijders. Een Italiaan of zo wilde echt de boel blokkeren en was het er helemaal niet mee eens dat wij en een andere chauffeur hem afraden daar te gaan staan. Mokkend doorgereden. Man, plek genoeg op de volgende die 30 meter verderop is.
Toen de bergschoenen aan, Stetson op, rugzak vol en onderweg. O, wat mooi. Plaatjes te over. Bewolking was er wel maar erg hoog en het was zeker niet koud. Vooral niet als je klimt, daalt en best een lange "hike" doet. Grote stukken waren natuurlijk best nat, door de hoge bomen, weinig zon, blijft dat lang nat. Veel rotsen druipen ook dus om de haverklap je camera beschermen. Hoed kwam goed van pas. Waterafstotend, mooi afdakje voor te fotograferen. Zagen natuurlijk dat andere stelletje ook weer. Die waren al bij de bovenste waterval geweest, wij moesten nog. We liepen langzamer.
Was de moeite waard. Toen de afdaling, gaat gelukkig sneller, maar je knieën he. Lastig hoor.
Toen door naar Lake Louise. Rustig rijdend, wel wat Elken nog gezien, maar nog geen beren.
Op de muziek van Duiffies, Duiffies (Leen Jongewaard) probeerden we de beren te lokken, maar ging niet op. Vlak voor Lake Louise grote verkeersopstopping, hoop mensen, wij natuurlijk eruit. Te laat, beren weg. Door naar het meer, kenden we natuurlijk al, maar toch weer wat foto's geraakt. Toen door naar Lake Moraine, 11 km verder. Volgens mij het mooiste meer, ook door de "Ten Peaks" die eromheen staan. Mooie bergen rond het meer. De rit er naar toe is ook een feest. Echt een genot om zo langzaam door zo'n mooie omgeving te rijden. Op dezelfde plek bij Lake Louise (The Great Divide) weer die opstopping, nu was iedereen opgewonden. 3 Grizzly's 100 meter verderop aan het eten op de heuvel. Wat een grote beren. Inderdaad groter dan de zwarte beren die wij steeds gezien hebben. Voor ons de eerste keer dat we grizzly's nu zien. Exciting!!!!.
Veel foto's gemaakt. Moeder met twee cubs, maar de cubs waren groot genoeg. Toch maar weer verder naar Lake Moraine.
Ja, hoor, daar weer dat Nederlands stelletje gesproken.
En, hebben jullie ze ook gezien. Ja. Hij had een professionele camera en had erg mooie foto's gemaakt. Toen maar echt afscheid genomen want wij gingen richting Banff terug en zij bleven in Lake Louise overnachten. Kon weer. Paar dagen geleden nog gesloten. Toen nog even naar de voet van het meer om wat foto's te maken. Daarna richting huis en Starbucks voor dit verhaal weer te maken. Onderweg nog maar 1 Elk gezien, toen was de koek op.
Morgen richting Margaret. Zij heeft geen internet, dus waarschijnlijk even een paar dagen "radiostilte", kijk wel hoe dat loopt. We beleven echt genoeg en kijken al blij vooruit als we waarschijnlijk over twee jaar weer gaan met onze Duitse familie. Er is hier zo veel te zien, dat je echt meerdere keren daar voor nodig hebt.
Nu groetjes en tot gauw.

• 11 Juni 2012 - 05:32

Debbie Dirven :

Wat een leuke foto van jullie bij dit reisverslag! Jij met je stoere hoet of je steton of hoe je dat ding ook noemt :-) en ien met der mooie kleurige vest jullie staan er leuk op! Jammer dat jullie Zo paar dagen geen internet hebben, lees elke dag altijd jullie verhaaltje! Geniet maar goed maar dat gebeurd lees ik en tot snel! Xxx

• 11 Juni 2012 - 08:08

Rietjepool@upcmail.n:

Prachtige foto's.......staan julie soms w'e'er naast een grote truck met plaatjes. haast te' mooi.
    bij het vertellen over het langzaam door de omgeving rijden, deed dit me denken aan een attractie van Disney World.
    Staat je trouwens goed hoor Leo die hoed, je gaat steeds meer op papa lijken.
    heel veel liefs xxxx

• 11 Juni 2012 - 08:10

Rietje Nog Even:

De titel van deze brief doet bijna geloven dat jullie deze dieren " geschoten" hebben, maar dat hebben jullie eigenlijk ook. Maar dan op de diervriendelijke manier. :)

• 11 Juni 2012 - 20:37

Metschies:

Wow,tolle Bilder von Euch ! Am besten gefällt mir das Bild,auf dem ihr auf einer Bank und mit dem Rücken zur Kamera sitzt.Es strahlt eine unglaubliche Ruhe aus! Es ist bestimmt ein beeindruckendes Erlebnis Grizzly`s zu begegnen.Weiterhin noch viel Freude und auch ohne Internet gibt es Möglichkeiten den Abend zu gestalten:-)Grüße von Allen

• 12 Juni 2012 - 03:57

L Dirven:

Ja, Moraine Lake is erg mooi en rustgevend.
    Heb hier internet bij Margaret dus kan weer verder met onze reisstory.
    De plaatsjes zijn echt, het IS waanzinnig mooi hier.