Een "wildlife drive" door de Rockies,aantebevelen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Een "wildlife drive" door de Rockies,aantebevelen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Een "wildlife drive" door de Rockies,aantebevelen

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

20 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Gisteravond na ons verslag heerlijk gegeten in The Old Spaghetti Factory. Hoek van Banff Ave.
Was zo lekker, gauw vandaag weer terug. Erg goed en leuk restaurant in de Tiffany stijl met veel lampen en art deco glaswerk.
Zoals te doen gebruikelijk regende het vannacht weer erg hard en we vreesden al het ergste. Ja hoor gedurende de rit van vandaag weer genoeg water op Ineke's hoofd. Weer met handdoeken. Bah !!.
We wilden vandaag een mooie rit maken, stond in de boeken voor 3-4 uur. NIET!!. Ik rijd te langzaam! Kans op veel wildlife. Eerst moesten we "propane" bijvullen, die was leeg gegaan. Laatste beetje was erg snel op.
In heel Banff dus GEEN dealer die dat verkoopt. Wel in Canmore of Lake Louise. Terugrijden naar Lake Louise hadden we geen zin in en Canmore was onze richting op, dus daar naar toe. Voor 20 liter propane bijgevuld, is ruim genoeg. Ook nog wat druppels benzine erbij, we hoeven hem maar met een kwart tank terug te geven. zo kregen we hem ook. De rit is zo mooi, maar voert je de eerste 50 kilometer ruim over een "well paved gravel" pad door de bergen en langs meren. Nou " well paved", ze hadden de kuilen er vergeten bij te zetten. Weer hotseklotsend door de natuur. Hoop niet dat Canadream meeleest. Ach het viel wel mee, grote stukken waren erg goed ook en ons werd aangeraden te stoppen bij Mt Engadine Lodge, daar lopen de Moose in de achtertuin.
Wat een SCHITTERENDE plek daar. De eigenaar is 4 maanden open , dan 2 dicht, weer 4 maanden open en weer twee dicht. Ze waren net een week open en als je in de bergen wilt logeren, dan hier. Wat een plek zeg. Geen TV en telefoon, maar een Lodge om te smullen. Koffie pruttelde en er was net een eland geweest. Tijdens het koffiedrinken was hij weer terug. Je kijkt vanaf de balustrade over een stuk grond, zo mooi met de bergen op de achtergrond en daar dan onze eerste eland die we van "dichtbij" konden zien. Leek wel een varken zo in de modder baggerend. Maar fantastisch om zo te zien. Veel foto's gemaakt, maar ja toen weer door. Het was niet anders. Weg werd beter en konden iets meer opschieten. zo'n 40 km per uur dan rijden.
Steeds "scannend" kijken of je beren of herten of anderszins ziet. De omgeving is ook zo overweldigend dat ik ook gek van mezelf wordt. Weer stoppen, nee daar heb ik er al honderd van, ja maar deze berg is echt mooi in dit licht. Nou ja, kortom het duurt en duurt.
Toen zagen we Big Horns of Rocky Mountain Sheep ook wel genaamd. Leuke plaatjes en gelijk een hert. Heb ze in een plaatje, maar niet echt duidelijk.
Toen nog meer sheep, met kindertjes. Uiteindelijk weer het laatste stuk terug naar Banff over de snelweg.
Was een grote truck dwars door de middenberm gegaan, een diepe grasstrook, toen door het hek en in het weiland tot stilstand gekomen. Veel politie en zwaailichten, hoop dat alles goed is afgelopen. Konden niet verders zien.
Eerst maar weer lekker gegeten, dan maar het verhaaltje.
Hij gaat alleen wel nu over ruim een half uur dicht, dus even gauw de foto's erbij, die duren het langst.
Morgen richting Calgary. Daar dan de koffers inpakken, brochures (Kilo's papier) sorteren, wat weg moet en mee gaat en dan maar stampen in de koffers. Vrees het ergste. Morgen laatste avond dan vrijdag ochtend RV inleveren en back to Schiphol.
Ook weer erg lekker hoor. Het is al met al ook best inspannend. Maar we genieten er best van. Dit doe je niet zo vaak.
Nou tot morgen hopelijk.
Groetjes vanachter een heerlijke Latte.

• 21 Juni 2012 - 06:17

Debbie Dirven:

Blijft vervelend dat wateroverlast met de camper!!! Wat wen mooie foto's leuk goor die van jullie samen! Ben zo benieuwd naar alle verhalen!! Tot snel! Liefs xxx

• 21 Juni 2012 - 14:19

Gerda En Teus:

Wat gaat die tijd toch snel en wat heb je een prachtige dingen gezien. Jammer dat het alweer voorbij is !
    Je mist hier niets dat kan ik je verzekeren. Leo mocht je nog de tijd hebben wil je voor mij een setje munten en biljetten meenemen uit Canada, ik betaal je deze natuurlijk weer terug vast bedankt voor je moeite en we spreken elkaar weer snel groetjes van ons en veilig thuiskomst
    Gerda en Teus
    Ps maakt niet uit wat het kost

• 21 Juni 2012 - 14:19

Gerda En Teus:

Gerda en Teus
    Ps maakt niet uit wat het kost

• 21 Juni 2012 - 15:46

Metschies:

Interessant, was ihr alles erlebt habt! Aber es ist auch wieder entspannend wieder in seinem eigenen trockenen Bett;-) zu schlafen. Hoffentlich bis bald, aber leider dauert es noch ein bißchen, bis wir uns wieder sehen. Ihr fliegt ja bald in die Sonne zum ausruhen! Grüße

• 21 Juni 2012 - 19:56

Ron En Diny:

zo jullie zien hebben wij de mail weer gelezen. wat een reis en veel spannende autoritten. de elanden in de bagger lekker soppen, en ien wat erg dat water op je koppie.maar zoals jullie al schrijven toch heel veel bijzonder mooie uitzichten wat een natuur he. nou morgen een goeie thuisreis we denken aan jullie. leuk elkaar even gesproken te hebben ien. liefs van ons dikke kus xx ron en diny