Geen Cas Abao maar MTech en Appie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Geen Cas Abao maar MTech en Appie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Geen Cas Abao maar MTech en Appie

Blijf op de hoogte en volg L

14 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Gisteravond was Ineke vroeger naar bed gegaan en heb ik nog een film zitten kijken op Netflix: Small Crimes. Goede film en - spoiler alert - alleen zielig, hoofdpersoon sterft in de laatste scènes, he jammer, had hem zo graag een nieuw leven gegund. Had een mailtje er ook nog uitgegooid naar de site van waarbenjij.nu, waar mijn upgrade blijft. Zag vanmorgen dat deze nog in mijn outbox stond, had hem niet via Ziggo Webmail weggestuurd maar op de gewone. Dus vanmorgen alsnog de deur uitgestuurd. Vanmiddag had ik antwoord. Ze hebben mijn account nu gereset en ik kan weer foto's en filmpjes erbij zetten. Oei, nu werk aan de winkel. Het werd geen strand, hadden we geen zin in. We wilden vanmiddag even de dienst bekijken van Hoorn en dus langzaam aan gedaan. Heb toen het kapotte lampje uit de afzuigkap gehaald en de andere die nog heel was er ook maar uitgehaald. We gingen er wel LEDjes voor kopen en erin zetten.
Ook wilde ik toch maar een litertje olie in de auto hebben en ook dan maar gelijk een zonnescherm voor de voorruit. Smelt het dashboard niet zo gauw en ook voor de nieuwe stuurbescherming die we hadden gekocht, die blijft dan ook langer goed. Tevens moesten we nog wat kleine boodschapjes halen. Eten macaroni vanavond, dus we hadden alleen nog een groentepakket nodig ervoor. Na de koffie eropuit.
MTech om de hoek en het leuke is, je hoeft niet zelf te zoeken, ze helpen je aan de lampjes en met twee personen waren ze op zoek naar LEDlampjes met smalle zitting. Je komt om van de lampjes en die vind je dus ook echt zelf niet. Staat minder gerangschikt dan bij ons, dus wel lekker als ze je helpen. Uiteindelijk twee warm witte gevonden van 4watt elk. Toen nog een warmwitte voor het altaar en we , nee zij, vonden de passende met bajonetsluiting. Vriendelijk personeel en heel erg behulpzaam. Toen naar de NAPA, voor de olie en windowscreen en ook daar gauw geslaagd. Toen naar de Appie en daar hebben we ook zo'n fraai gekleurde big shopper van Curacao gekocht. Erg vrolijke tas. Jullie zien hem wel een keertje. Ach, we komen toch langs Blue Curacao, gelijk maar even het laatste flesje kopen voor onze verzameling. Flesjes lopen van klein naar groot en we moesten nog de grootste hebben. Gelijk maar even hun nieuwe loot geproefd. Tamarinde, lekker, gelijk maar flesje van meegenomen. Hoop dat alles qua gewicht gaat passen. Zien we we wel. Thuis gekomen gelijk de lampjes in de afzuigkap en .... Let there be Light en... er was licht. Fraai, genoeg licht om nu goed te zien waar je in staat te roeren. Met nog minder verbruik dan die ene conventionele nog van 18watt. Stroom gaat hier hard en is duur. Voor 100 NAF krijg je aan het begin van de maand meer Kwh dan steeds verder in de maand. Eerste 100 Kwh is 43 cent per Kwh, de volgende 100 voor 60 cent en de daarop volgende 63, en loopt op tot dacht ik 69 cent per Kwh. Hoe meer je verbruikt hoe duurder het wordt. Zondag's vooral als je de airco's voor de kerkzaal en de consistorie aanzet gaat het snel. Tijd voor zonnecollectoren op het dak. Daarna wat lampen ook een beetje herschikt in de kerkzaal, nu mooi 3 witte boven het altaar en de buitenste aan elke kant van de lampen zijn warm wit. Het zijn armaturen van 5 lampjes. In de kerkzaal zijn ze allen gelijk nu. Op die dan van het altaar na. Toen was het al lang tijd om te eten en Ineke maakte een broodje. Zouden straks naar de uitzending gaan kijken.
Kerkrade blijkt al om half acht jullie tijd te beginnen en even daar gekeken. We zijn wel erg verwend hoor in Hoorn. Kerkrade heeft maar 1 camera en als je het koor hoort zingen bij aanvang na het bijbelwoord, blijft constant de priester in beeld. Ik schakelde over toen naar Hoorn en verbinding viel weg. Alles geprobeerd, niet gelukt.
Snel Martin geapt, bleek de site van kerkdienstuitzending.nl eruit te liggen. Nog even gewacht maar om kwart over drie/acht maar de pijp aan Maarten gegeven. Martin zou appen wanneer het weer werkte. Bleek dus overal niet te kunnen streamen. Inmiddels was Salma, de taxichauffeuse even langs gekomen om de door haar aan ons uitgeleende alkalische waterzak weer op te halen. Kijken of het ons beviel. Speciaal water wat beter voor je is. In Nederland maar even verder bestuderen. Ze liet gelijk wat documentatie erover achter.
Martin apte dat er weer verbinding was, maar door Salma zagen wie het te laat. Kon nog wel gemeente Arnhem afzien. Zelfde laken een pak. Maar 1 camera die ons logo wel beetje vertekende, werd stuk smaller. Beide gemeenten ook erg geel beeld? Dus niet zeuren in Hoorn. :-) Inmiddels wat foto's nu naar mijn laptop gezet om straks als dit stukje af is aan de foto's te gaan beginnen. Ook die van mijn telefoon moeten nog naar de laptop. Opslagruimte op laptop wordt penibel.
Vanmorgen trouwens even gekeken of filmpjes onder water waren gelukt. Zitten goede bij, maar camerabeelden hebben kuren. Soms stopt filmpje met bewegen terwijl secondenteller doorloopt. Ik denk dat het met de opslag op mijn computer heeft te maken. Het jammer van Ineke's filmpje over de brug was dat camera blijkbaar op 'foto' stond en niet op film. Mijn schuld, dus paar mooi stille foto's ipv bewegende beelden. Maar met de IPhone volgende keer doen, minder rompslomp. Ineke is naast me zo aan het denken over de oplossing voor de Sudoku, dat haar hoofd helemaal naar beneden is gezakt. Denk eigenlijk wel dat ze slaapt. We eten toch laat. Morgen dan maar waarschijnlijk Cas Abao en ik ga straks met de foto's aan de slag. Heel werkje, maar..... heb toch vakantie. Tot morgen.