Bali - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg L

16 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Vanmorgen lekker later opgestaan. We hadden weer geen haast nu. Vanavond stond er pas een etentje op het programma met Astrid, Andre en de kids en ook vriendin Bo zou er zijn. Gezellig. Dus eerst weer even kijken wat er in ons kikkerlandje is gebeurd en de rest van de wereld. Verkiezingscampagne's, jammer we kunnen niet kiezen dit keer. Te laat terug in Nederland. Niet dat dit veel uitmaakt in de uitslag hoor, maar we slaan het nooit over.

Na de koffie gingen we nog even stenen ronselen in onze tuin die soms nog her en der verspreid lagen en beter tot hun recht komen als fraaie afbakening tussen terras en planten. Weer een paar 'herlegd' en voor de rest die we nog vonden eerst even checken met Mario wat hij wil. Ook nog wat weggepulkt van een grote palmboom zodat zijn bast wat schoner is en toen was het welletjes. Kliko raakt al weer wat voller.

Ben toen wat foto's proberen bij de dagstukjes te zetten. Heb zitten emmeren want ik dacht eerst foto's sorteren naar subfoldertje die ik dan bij de dagstukjes plak, maar zo simpel als ik het had bedacht, ging het niet. Files waren beveiligd en het lukte me zo snel niet om dat allemaal ongedaan te maken. Dan maar rechtstreeks uit de map 'Curacao 2018' van de laptop erbij intrekken. Dat ging natuurlijk goed. Had wel een nieuw paswoord gekregen die ik ook voor de nieuwe site die 'travellogger.nl' heet kan gebruiken. Jullie merken er nog niets van maar aan deze kant van de maker is de lay-out helemaal veranderd. Heb er een tijdje mee zitten stoeien want het was niet gelijk 'crystal clear' hoe alles werkte. Uiteindelijk begonnen met wat foto's te uploaden. Tja, welke moet je kiezen. Heb van de telefoon en van het fototoestel en straks nog wat filmpjes van onderwater. Erg tijdrovend om te zoeken. Staan er nu al wat bij de eerste dagen, maar ben nog lang niet klaar. Natuurlijk hebben we ook heel veel dagen weinig tot niets gedaan, dus daar hoeven ook geen foto's dan bij. Scheelt weer.

Inmiddels was het ook al weer etenstijd geworden en daarna weer verder. Toen maar weer gestopt, word je gaar van in die hitte en je ziet soms de foto's niet scherp door het felle zonlicht. Ja je moet toch wat te klagen hebben he. Sommige foto's lijken op elkaar en dan de iets betere te plaatsen is moeilijk te beoordelen.

We zouden om kwart over zes worden opgehaald en dan achter hen aanrijden. Was inmiddels drie uur dus toch nog maar even in de tuin liggen bakken. Kwart voor vijf lekker onder de douche en opgefrist zaten we later beiden in de tuin te wachten. Auto had ik al buiten het hek gezet zodat we gelijk weg konden rijden.

Keurig op tijd kwamen ze en gingen we naar de binnenstad, zijstraatje van Wilhelminaplein daar zat restaurant Bali. We parkeerden de auto weer op de grote parkeerplaats bij het Waaigat en liepen eerst lekker langs de drijvende markt, wat nu even geen markt meer is, zo langs de Handelskade en toen binnendoor naar het pleintje. Was een mooie zonsondergang en net nog een fotootje van kunnen maken. Pontjesbrug was trouwens helemaal open en de veerponten voeren heen en weer. Zag in de verste verte geen boot die naar binnen of buiten wilde, maar natuurlijk geen tijd om op te wachten. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant en daarna naar het Wilhelminapleintje paar stapjes verder gelopen en nog heerlijk even met zijn zevenen na zitten tafelen. Was erg gezellig.

Bo had in haar auto nog een echt extra iPad oplaadkoordje (voor haar iPod) dat wij even mochten lenen, want degene die wij hadden aangeschaft deed niets. Hoop dat het aan het kabeltje lag en niet aan de iPad anders raken we nog aan een nieuwe voor Ineke. Dan maar liever een Leapp refurbished MacPro voor haar, kan ze beter mee gaan stoeien.

We zullen zien wat Bo's kabeltje doet.

Na dit stukje nog even straks het Journaal kijken via uitzending gemist en dan zijn we weer een beetje bij.

Morgen gaan we uit eten met Mario en Doris en moeten we alvast het e.e.a. regelen voor de dienst van zondag. Bloemen en gebak voor erna. Ineke wil nog even dweilen. Kortom we zijn weer even bezig. Aftellen is begonnen. Volgende week om deze tijd zijn we al lang weer thuis. Voorbijgevlogen lijkt het.

Dus tot morgen. Oant moarn.