Vroeg op, stream Hoorn kijken. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Vroeg op, stream Hoorn kijken. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Vroeg op, stream Hoorn kijken.

Blijf op de hoogte en volg L

04 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Ineke was gisteren tot laat bezig met het gipskruid wat gekocht was te bewerken tot een mooi bolletje op een stam. Toen dat eenmaal klaar was, nog de cupcakes bakken. Al met al was het tegen enen voordat we in bed lagen. Om kwart voor vijf liep vanmorgen al de wekker af, want we wilden de live stream van de dienst in Hoorn bekijken. Opziener Vis zou de dienst houden en ik zou dan ook al wat voorzetten kunnen krijgen voor de dienst die hier vijf uur later zou gaan plaatsvinden. Even legaal afkijken is niks mee mee. Kon er eerder vandaag niet opkomen, maar het spreekwoord luidt: Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Nadat ik op de TV via internet (Smart TV) verbinding met de kerkdiensten van onze gemeenten in Nederland had gemaakt en voor Hoorn koos, zag je steeds een stukje altaar en was het gelijk weer weg. Het beeld zette niet door in groter formaat. Na meerdere keren proberen opgegeven en overgestapt op de laptop. Zelfde euvel, maar nu uiteindelijk wel geluid. Toch wat. Tijdens begin van de preek toch ook nog geprobeerd op mijn telefoon en hoezee, hoezee, beeld EN geluid. We hebben toen lekker de mooie dienst zo kunnen volgen.
Gisteren tijdens de foto's die Martin op Facebook plaatste van de altaarversiering hadden we al de kaarsen gezien. Ook wij dus gisteren al een setje kaarsen gekocht om ook nog even extra aan Danine te denken. Om half zeven (hier lokale tijd) was de dienst in Hoorn klaar en wij natuurlijk niet meer voor een uurtje naar bed. Lekker rustig aan gedaan, ontbijtje, altaar hier even ordenen en alsnog een "symbolische weg" voor het altaar gelegd van de verknipte palmbladeren geflankeerd door de stekelige takken van deze bladeren. Bloemstukje van Ineke stond wel leuk, maar was wat weinig, gelukkig kwam de vrouw van de diaken nog met bloemen aan en werd er nog een heel mooi plateau aan toegevoegd. Gekocht bij Centrum om 18.00 uur 's avonds. Wij dus de volgende keer niet meer vroeg daar naar toe he, dat is wel duidelijk.
Tafel met stoelen al buiten klaar gezet voor de koffie na de dienst. Ook weer op tijd de airco aan voor de nodige koeling.
We waren met zijn elven. Twee zusjes uit Duitsland (Stuttgart) hier op Curacao voor 10 dagen kwamen ook naar de dienst. Nog even in het Duits voor ze gediend. Toen een lekkere lange nazit met de heerlijke cupcakes van Ineke. Het waren er genoeg, ze werden gevuld met aardbeienvulling en wat anderen met kersenvulling. Ook slagroom erop en het was echt een gebakje. Bij drie stopten enkelen al, ze waren vol. Nog wat over en in de ijskast. Gaan we zo nemen bij de avondkoffie. Toen uiteindelijk iedereen weg was, lekker opgeruimd en vonden we het welletjes. Lekker de ligstoelen in de schaduw gezet, de kussens erop en boekje lezen, puzzelen en dommelen. Heerlijk. Ook Wordfeud natuurlijk en zo verstrijkt de tijd wel. Even Studio Sport gekeken op een vroegere tijdstip dan thuis, leuk hoor dat tijdsverschil.
Ajax nu helemaal klaar en nog oppassen voor de 2e plek ook.
Ineke had lekker gekookt en ik mag nu de koffie doen met de cupcakes. Nou dat gaat best lukken. Morgen even naar Dinah Veeres, zeg maar de Klazien uit Zalk van Curacao en dan door naar de Aloe Vera farm en de struisvogels waarschijnlijk ook nog. Wordt druk. Dus weer tot morgen.