Zanzibar en pedicure - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Zanzibar en pedicure - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Zanzibar en pedicure

Blijf op de hoogte en volg L

10 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Vandaag had Ineke met Astrid een afspraak gemaakt voor een pedicure sessie met alles erop en eraan aan het strand bij de Jan Thiel Baai, bij Zanzibar. Netjes om kwart voor tien waren we er en er was genoeg keus om lekker 4 bedjes naast elkaar te nemen. Astrid en haar man kwamen er ook aan en lekker gelegen en gebabbeld. Ook natuurlijk wat gezwommen, maar stond een grote stroming door de harde wind.
Voor snorkelen was het daardoor net even te troebel.
Wel lekker voor de rest, maar wat mij verbaasde was de zwemles aan de kleintjes van Linn of Noah's leeftijd in het open water waarvan sommigen nog met zwembandjes om.
Ik had echt respect daarvoor want staan kan je er echt niet, ook aan de kant gelijk diep. Springen vanaf de kant of van een trappetje af en hup op de rug of borst en met de golfjes over hen heen. Zie onze kleinkinderen nog geen les krijgen in een golfslagbad.
Om met Aretha Franklin (uit de Blues Brothers film) te
spreken: R-E-S-P-E-C-T.
Om twee uur gingen de dames naar hun afspraak en kwamen pas na ruim anderhalf uur terug met hele verzorgde voetjes en mooi gelakte nageltjes. Zit weer een tijdje goed. Vier uur gingen we weg, want we moesten nog bloemen kopen voor de altaarversiering. Hadden ook een extra plastic zak mee voor zand van het strand. Ineke wilde iets liturgisch ook erbij gaan maken vanwege de 40 dagen-, lijdenstijd en daarvoor was ook het zand nodig. De vrouw van de diaken zal het verder aanvullen de laatste twee weken als wij al weg zijn. Mooie roze roosjes gekocht die bij deze zondag pasten en ik ga me zo weer voorbereiden voor de dienst van morgen.
We konden de verleiding niet weerstaan toen we langs het banketgedeelte liepen bij Centrum, we hebben twee heerlijk grote appelcarre's gekocht voor straks bij de koffie. Slagroom hebben we nog. Jummie. Morgen de dienst met koffie na, we weten nog niet wat we in de middag gaan doen. Misschien strandje hier vlakbij om de hoek. Hoeven we niet zo ver en is altijd rustig. Kijken wel. Tot morgen maar weer.

• 11 Maart 2018 - 12:26

Martinoes:

Ik heb zwemles gehad bij Enkhuizen, in het IJsselmeer.
    Korte golfslag, troebel water en scherpe schelpen waar je je voeten aan open haalde.
    Mijn diploma’s heb ik gehaald in het buitenbad, dat toen net klaar was.
    Maar ook toen was water gewoon nat. Alleen wat kouder.

• 11 Maart 2018 - 14:39

Ikenmij:

A propos appelcarré’s, kan je op Curacao alles kopen wat we hier in NL ook hebben?
    Of zijn er ook bepaalde dingen niet? Drop misschien of ook nog andere boodschappen?
    Leuk momentje van verbinding even vanmorgen...
    Fijne zondag verder en hartelijke groeten aldaar.

• 11 Maart 2018 - 18:56

L Dirven:

Ik begrijp je Martin, ook voor jou alleen maar RESPECT. Hier gelukkig geen schelpen maar gelijk het diepe. Bedankt trouwens voor de regievoering vanmorgen. was goed. Shot van opzij op de dienende priesters erg leuk. Het blijft slecht beeld hoor, herkent de bus en zus wel, maarrrr.....
    groetjes Leo

• 11 Maart 2018 - 19:00

L Dirven:

Hi Ikenmij, Inderdaad drop heb ik niet zo voorbij zien komen, maar ook niet echt op gelet. De appelcarre's waren lekker en voor de rest kan je hier geloof ik alles wel kopen. Bij de een wat meer als de ander. Was fijn vanmorgen om jullie te zien op het scherm. Het lied na afloop wat je uitdeelde bij het orgel was erg mooi, Martin had hem daarop aan laten staan en kunnen we gaan instuderen.
    Groetjes wijenons

• 11 Maart 2018 - 19:24

Ikenmij:

Klopt helemaal; wij hebben de beste regie en de mooiste shots.
    Als jullie terug zijn gaan we in overleg hoe we de beeldkwaliteit kunnen verbeteren.

• 11 Maart 2018 - 19:58

L Dirven:

Hi Ikenmij, helemaal voor.Beelden zijn te goed om zo verstoord te worden door halve kwaliteit. Erg jammer.
    groetjes wijenons