Selikor, het grof vuil verwerkingsbedrijf - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Selikor, het grof vuil verwerkingsbedrijf - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Selikor, het grof vuil verwerkingsbedrijf

Blijf op de hoogte en volg L

12 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Was vanmorgen redelijk wat bewolking en hebben lekker rustig aan gedaan. Na de koffie zijn we wat spulletjes gaan kopen die nodig waren in het huis. Er was een buitenlantaren stuk die onafhankelijk van bewoning elke avond aan springt. De lamp aan de voorkant van de kerk doet het wel, maar niet die aan de zijkant. Bolletje eraf gehaald en zat nog normaal peertje in wat stuk was. Was wel reserve lampje in huis maar nog gewoon ouderwetse 60watt. Wel erin gedraaid, maar toch besloten om LED te gaan kopen. Ook in de kerkzaal ontbraken wat LEDlampjes, vond nog enkele en er ingedraaid. Boven het altaar was er ook eentje stuk, maar dat moest een witte zijn en geen warm wit. We moesten trouwens ook een kabeltje voor Ineke's iPad kopen, dus even onderweg.
De winkel voor kabeltje van Ineke was vlakbij om de hoek. Ze hadden er nog eentje voor dit 'oude' type iPad. Was geen originele Apple maar zou het moeten doen. Gevraagd toen waar de dichtstbijzijnde lampenspecialist was en was kilometer de andere kant weer op, erg vlakbij. Zo gevonden, grote mooie gesorteerde zaak maar ze gingen net sluiten toen we binnen waren en net met de eerste LED lampjes in de handen stonden. Vroegen waar de witte LED met bajonetsluiting stonden en hebben er eentje gekocht. Lichten uit en we waren de laatste klant. Lunchtijd voor hen.
Wij weer naar huis. LED aan de buitenlantaren aan de zijkant gedaan en toen we net in' t donker thuiskwamen, jawel hoor, mooi branden.
De LED in de kerkzaal boven het altaar doe ik wel een andere keer, komt wel.
Kabeltje voor Ineke aangesloten en ping, hij ging laden.......... dachten we. Mooi niet, ander stekkertje voor 220 volt eraan en ping, hij ging laden........ weer niet. Zo maar even laten zitten, maar nee hoor niet aan te krijgen die iPad. Toch maar eerst thuis een originele iPadstekker kopen. Stuk kan de iPad niet zijn. Kabeltje was echt aan 't einde van zijn Latijn.
We hadden van Mario gehoord dat we het vele tuinafval wat we inmiddels hadden gegenereerd ook met de auto weg konden brengen naar Selikor zelf, de afvalverwerker op het eiland. Zit hier aan 't einde van de weg als je links de kerk uit gaat en zo'n twee kilometer gewoon rechtdoor gaat. De weg loopt daar dood, kan niet missen. Dicht bij de Koraal Specht gevangenis die daar ook in de buurt zit.
Waren voor we naar huis vanmorgen reden even langs gereden om te checken of we hier alles konden brengen. Hele vriendelijke dame achter het plexiglas met een spreekgaatje. Ze bevestigde dat ik hier alles kon brengen, wel auto ID en eigen ID meebrengen. Op auto ID staat eigenaar vermeld die wordt aangeslagen voor de kilo's die men brengt. Eerste 1000 kilo is vrij en dan NAF 30 voor de volgende 1000 en zo verder. Zei dat we veel tuinafval hadden, plastic tuinstoelen en een oude vaatwasser. Ja hoor alles kan je brengen. Vaatwasser tellen we niet mee. Ik had alles begrepen en zei dat we eerst naar huis gingen om te eten en dan terug zouden komen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ineke heeft lekkere uitsmijter voor me gemaakt met ham en kaas er overheen. Heerlijk.
Ja toen toch echt de pick-up volladen met onze rotzooi. Ineke wilde het eerst uitstellen tot morgenochtend als er wat minder wind zou zijn, maar die waait toch wel elke dag. Nee, nu maar, is alles gelijk lekker weg. Misschien zit er morgen wel iemand anders achter het loket en krijgen we een heel ander verhaal. OK, dan eerst maar onderop de vele palmbladeren, daar bovenop de oude afgevende plastic tuinstoelen, toen de kapotte stoelen van de tuinset, nog een glasplaat, veel vuilniszakken met tuinafval die al vol waren er tussen proppen, op de achterbank veel weggestouwd ook, want we moeten niet hebben dat alles er af waait. En als klapstuk de vaatwasser, die was niet zo zwaar en ging als laatste de achterklep op en goed duwen en de klep ging net dicht.
Op naar Selikor. Ben jammer genoeg echt vergeten een foto van de pick-up met de volle lading te maken. Zag er echt sjofel uit. Langzaam rijdend Selikor weer binnen, nu de weegschaal op gereden en me weer gemeld bij de vriendelijke dame die met verbazing naar de hoog opgestapelde pick-up keek. Zooo, die zit vol, zei ze. Uitgelegd weer wat er allemaal op lag en de autopapieren gegeven die in het dashboard kastje lagen en mijn rijbewijs. Gegevens genoteerd en werden doorgestuurd naar de bovenkant van de berg. Daar vangen ze je op en zeggen wel wat je moet doen.
Boven kwam een bebaarde meneer me uitleggen dat alleen de vaatwasser naast een container gezet diende te worden en al het andere in die ene grote bak daar, die constant alles aan het grijpen is en aan het pletten is. Oke, we zullen de vaatwasser eraf tillen. Neeee mhan, zei hij, gewoon laten vallen niks tillen. Fantastisch, klep open, en hup daar vloog de vaatwasser eraf en viel spontaan in diggelen. Ik wilde alle stukjes bij elkaar schrapen. Neeee mhan, gewoon laten liggen zo, ligt goed. We reden de auto naar de grijper en gooiden al het andere in de veelvraat die alles met grote happen naar binnen sloeg en daarbij smakte. Binnen no-time was natuurlijk alles leeg en we reden weer naar de weegschaal. We waren honderdtwintig kilo lichter dan eerst en daar moest dan de vaatwasser nog af, want die hoefde niet meegerekend te worden. Hoefde niet te betalen, maar gaf de vriendelijke dame toch een tientje wat ze echt niet hoefde. Ja maar ik wil het toch wel geven. Ben blij dat ik ervan af ben. Oké, en ze bedankte ons vriendelijk. Op naar huis, heerlijk alle rotzooi weg.
We waren echt wel moe en het was inmiddels half vier. Even lekker opgefrist en heerlijk tot zes uur in de tuin gelegen onder een strak blauwe lucht. Toen toch nog wel even weg om nog wat ingrediënten te kopen voor de nasi die Ineke wilde maken. Inmiddels is de nasi lekker soldaat gemaakt en kijken we voldaan op deze dag terug.
Heerlijk dat al die oude spulletjes weg zijn en ook alle palmbladeren, scheelt een hoop knipwerk voor Ineke. We gaan zo aan de koffie, en het plan voor morgen is naar Jaanchie's, de sprekende menukaart aan de Westpunt even lunchen daar en daarna even zwemmen hopelijk tussen de zeeschildpadden daar om de hoek bij Playa Grandi. Onderwatercameraatje mee. We zullen het gaan zien. Tot morgen.

• 13 Maart 2018 - 13:28

Ikenmij:

Jullie zijn altijd wel erg bezig en aan het werk in en om het huis. Lijkt wel of alles blijft liggen omdat men weet dat jullie komen....
    Hier vandaag geen droge dag, ook al omdat Heide is overleden.
    Komend weekend weer kou en zelfs sneeuw verwacht. Koning Winter geeft zich nog niet gewonnen. Heb ik net de banden verwisseld...
    Hebben jullie daar de winterbanden van de Pick-up al omgewisseld?... ;-)

• 13 Maart 2018 - 17:10

Jacqueline & Jan:

Sluit me aan bij mijn vorige reactie.
    Jullie zijn altijd maar druk bezig...dat geeft ook voldoening
    maar waarom moesten jullie de stoelen en de kapotte vaatwasser wegbrengen?
    Laten ze dat expres voor jullie liggen??
    Een ding is zeker... het geeft wel een goede voldoening.
    Mis ik de foto's?

x Jacqueline

• 13 Maart 2018 - 19:06

Ikenmij:

We missen alle foto’s en filmpjes...
    Maar ik denk dat alle reaguurders hier een mooi Albelli fotoboek krijgen straks... ;-)

• 14 Maart 2018 - 00:46

L Dirven:

Hi Ikenenmij. Ik zelf ook. Ik wacht op mailtje dat mijn abonnement is geüpgrade en ik wat erbij kan doen. Nu eerst stukje van vandaag schrijven, mooie dag was dat en dan maar kijken of het inmiddels kan. Krijg het nog druk. Ook nog vertalen voor de OF. Lijkt wel werken.
    Groetjes Wijenons

• 14 Maart 2018 - 00:50

L Dirven:

Hi Jacq, ja zie mijn vorige commentaar. Moest mijn abonnement verhogen om foto's erbij te zetten. Inmiddels betaald maar wacht nog op hun bevestiging. Komt eraan. groetjes Leo

• 14 Maart 2018 - 01:01

L Dirven:

Hi Ikenmij, Ja dat lijkt er soms op. Alhoewel de bladeren die wij vorige keer hadden gesnoeid al wel een keertje door Bart Stam ook zijn weggereden. Maar de vaatwasser en de stoelen staan er al de drie jaar dat wij komen. Ja treurige dag. Heide toch nog snel heengegaan. Kan er jammer genoeg a.s. zaterdag niet bij zijn.
    Nee winterbanden niet gewisseld want zaten er niet op ;-). Wel oliepeil gecheckt, was nog goed en ruitensproeier helemaal leeg, ga niet vullen want ik verwacht geen opspattende sneeuwresten.
    Beetje lucht mogen ze hebben, zal even nakijken.
    groetjes wijenons