Auto wassen en Aloë vera strippen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Auto wassen en Aloë vera strippen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Auto wassen en Aloë vera strippen

Blijf op de hoogte en volg L

20 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Nou lekker dan, begrijp dat ik de laatste drie dagen voor de kat zijn viool heb zitten schrijven. Kreeg al ongeruste apjes of we ontvoerd waren. Nee hoor gelukkig niets van dit alles. Zoals gevraagd was ik na even 'snuffelen' op de vernieuwde site van waarbenjij.nu die aan de beheerderskant - de mijne dus - Travellogger heet inderdaad afgelopen zaterdag 'overgestapt' en heb daar de laatste drie dagen mijn dagelijks stukje proza aan toevertrouwd.

Denk dat er een kink in de kabel is gekomen waarschijnlijk en dat het doorsluizen van de stukjes naar mijn mailinglist van geïnteresseerden dus nog niet werkt.

Heb ze net hiervan op de hoogte gebracht en door even in te loggen in waarbenjij.nu zag ik dat ze er wel staan. Gelukkig!!

Volgens mij moeten jullie ze dus ook gewoon kunnen zien en lezen, maar nog even geen apart mailtje daarover krijgt. Wordt dus vervolgd.

Vanmorgen vroeg opgestaan. We wilden een nieuwe ramenwisser halen want dat onding dat we nu gebruiken is rijp voor de kliko. Dus om kwart over acht in de auto en op naar Vreugendhil, hier een paar straten verder. Was natuurlijk nog heerlijk rustig in de winkel en vonden een mooie. Ook nog even drie grote cola/frisglazen gekocht, gisteren was er eentje gesneuveld in de vaatwasser en er waren er maar twee.

Dus vroeg terug, krantje lezen, ontbijten en Ineke ging aan de slag aan de binnenkant met ramen lappen. Daar hoefde ik haar niet bij te helpen. Ze kon overal bij vanaf deze kant.

Vorig jaar had ik een latje op maat gezaagd ter voorkoming van het openschuiven van de ramen. De palletjes van de schuifraampjes zijn niet meer 'je van het' en voor de zekerheid vorig jaar een latje in de keuken erbij gelegd. Ineke vond het wel een goed idee om dat ook bij de andere raampjes te doen en zodoende werd ik ook weer aan het werk gezet. Ja zo'n mooi stukje hout als vorig jaar was niet meer voorradig, maar ik vond enkele mooie lengtes dikke pvc buisjes, waar je de electra kabels doorheen legt en met het latje van vorig jaar als maat, kon ik wel de zes benodigde afzagen.

Lag gisteren in mijn bed te bedenken dat het wel makkelijk ook zou zijn om een fraai afdakje boven de waterregelaar te maken. Liggen nog genoeg klinkertjes om te bouwen.

Dus nadat het zagen klaar was, zes stenen aan elke kant gestapeld naast het tijdklokje en nu nog een dakje. Lag een halve plavuis en ik dacht wel dat die het zou redden. Wel even doormidden gebroken, nog een steen erop en toen Ineke mijn kunstwerk laten zien. Erg mooi, maar de plavuis was het niet voor haar.

Toen op zoek. In het washok stond een oud kastje met een los legplankje. Uitermate geschikt voor afdakje. Plank in plaats van de plavuis erop gelegd en daarboven weer drie stenen ter verzwaring en klaar was het afdakje. Denk dat het een beetje helpt in die verzengende hitte elke dag die op die aansluiting neerdaalt.

Baat het niet, schaadt het niet, toch??

Toen was het wel etenstijd en even bijkomen van het werken. Ineke was ook klaar met zemen en kamer zuigen. We hebben even heerlijk uit zitten waaien in de schaduw.

Ik besloot om ook de auto even lekker af te spoelen en te stofzuigen. Er hangt een waterslang van denk wel 30 meter, dus vanaf de tuin naar het hek haalt hij makkelijk.

Even een zwembroek aan en de waterschoenen en het feest kon beginnen. Geen zeep, was niet nodig. De auto was ontzettend stoffig en binnen de kortste keren zal hij ook dat wel weer zijn, maar dan laten we hem in ieder geval schoon achter. Na ons twee weken even niemand. Dan pas weer een vakantiepriester.

Met spons en doeken lekker alles schoongemaakt, droogt onder je handen in de zon en de zwarte auto is gloeiend heet als je hem aanraakt. Blij dat ik van de windowscreens in de voorkant heb gedaan. Wat een hitte in de auto. Toen de matten eruit en de stofzuiger erbij gehaald en goed de binnenkant gezogen, viel wel mee eigenlijk.

Daarna weer alles netjes opgeruimd, Ineke was ook klaar met de keukenlades te hebben schoongemaakt en toen maar even lekker douchen om alle vuiligheid van je af te spoelen.

Heerlijk zo weer opgefrist buiten gezeten in de namiddagzon, nu wel te verdragen.

We hadden gezien hoeveel sap//gelei er eigenlijk in de Aloë vera plant zit en met Mario's goedkeuring - Ineke had dat zondag j.l. al gecheckt - besloten we om er een paar takken af te halen en de gelei in een potje te doen.

Ineke had een leeg Vichy cremepotje daarvoor en we gingen naar de voorkant en kozen een mooie loot uit om weg te snoeien. Brak eigenlijk erg makkelijk af.

We schrokken echt van de hoeveelheid gel die er in zit. Eerst even de scherpe kantjes eraf gesneden en toen door het midden in twee gelijke helften verdeeld. Met een lepel en mesje, de gelei eruitgehaald en in Vichy potje gedaan. Oei, probleem, komt veel te veel uit zo'n tak. Dus jampotje wat bijna leeg was, leeg gemaakt, omgespoeld en even in de zon gedroogd. Nog een tak eraf gehaald en met twee takken alleen al hadden we het jampotje EN het Vichy potje vol. Bleef nog wat over, maar even in een bakje gedaan, smeren we morgen wel op onze huid. Leuk, onze eigen Aloë vera gebotteld.

Toen nog maar even in de zon gezeten en toen alvast wat van onze spullen in de grote koffers gedaan. Schieten al aardig op, niet zo veel meer erin te doen.

Loopt nu een wasje nog, dan kan dat er ook nog bij.

Etenstijd -alweer- inmiddels en we hadden nog een kliekje van gisteren. Nou we hadden weer een heel voldaan gevoel. Huisje bijna aan kant. Auto schoon, koffers al bijna klaar.

Morgenochtend op de koffie bij Astrid en Andre, even gedag zeggen en dan kijken we wel wat we erna doen. Zwembroek en Bikini zijn al ingepakt, dus dat gaat het niet meer worden. Ach we rommelen morgen wel weer wat. Tot morgen in ieder geval. Als jullie dit tenminste kunnen lezen :-) Heb nog geen antwoord op mijn mail naar de helpdesk van de site. Doeiiiiiii.

• 21 Maart 2018 - 13:15

Ikenmij:

Kreeg zojuist alle drie verslagen in 1x door.
    Nu wel met foto's.
    En ja, zo snel gaan een paar weken voorbij....welkom terug straks.
    Hier is het intussen lente geworden.
    Zaterdag de klok een uur vooruit dan gaan we het echt merken.
    Goede vlucht terug!

• 22 Maart 2018 - 08:22

Jacqueline & Jan:

De kerk mag blij zijn met jullie bezoek!
    Jullie hebben het echt geweldig opgeknapt en schoon gemaakt
    de foto's bewijzen dat jullie het geweldig en verzorgt achterlaten.
    Mooi hoor zo'n geweldige plek "in de zon"
    Heerlijk genoten van je proza, Leo!
    Was weer een feestje

Voor straks, een hele goede en fijne terugreis
    maar tot die tijd nog heerlijk genieten

x J&J