Afscheid in stralende zon en nu stromende regen - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Afscheid in stralende zon en nu stromende regen - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Afscheid in stralende zon en nu stromende regen

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

14 Juni 2012 | Canada, Jasper

Vanmorgen wakker geworden in Edmonton met stralend blauwe lucht. Goed vooruitzicht. Op het nieuws even het weer gekeken. Bij Jasper veel bewolking. Nu, dat beloofd niet veel goeds. Eerst ontbijten, dan alle spulletjes secuur bij elkaar zoeken. Je vergeet namelijk altijd wel wat. Maar nu kregen we nog veel meer mee. Lekker appelgebak en ijs, snoepjes, cap en nog veel meer. Alles in de RV en toen toch maar afscheid genomen. Moet er een keer van komen. Nooit leuk, familie achterlaten. Duurt weer een tijdje voor je elkaar treft. Gisteravond wel even Skype getest. Ging goed. Maar hier in Jasper is er alleen internet in de stad en niet op de campgrounds. Vanwege de bergen. Jammer , dus vanavond niet skypen, gaat niet lukken. Eenmaal de stad uit, heeft Ineke het stuur overgenomen en lekker een stuk in de richting van Jasper gereden. Onderweg nog even weer voltanken en koffie in een Western saloon genomen bij het tankstation. Leuke gesprekken krijg je dan. Zal jullie er niet mee vervelen. Toen door naar Jasper. Weer veranderde al onderweg, meer bewolking en toen we het Nationale Park van Jasper binnenreden vol in de regen. Wat jammer, erg jammer. We weten hoe mooi de omgeving eruit ziet met de bergen en meertjes en water partijen, maar nu niets van dit alles. Maar een klein stukje te zien en zeker niet geschikt voor de mooie foto's die je in je hoofd hebt om te maken. Dan maar door naar Whistlers campground. Wilde 2 nachten Full Hook-up. ging niet. Dus maar alleen voor vannacht genomen en er was wel plaats om te staan morgen maar geen hook up. Kijken wel wat we morgen doen. Staan kunnen we wel op elke camping. In de buurt verder is er geen campground met Hook-ups die OPEN is. Veel wateroverlast (water is hier erg hoog) en enkele zijn nog dicht en gaan pas de 21 Juni open.
Werden wel bij de ingang van de campground gewaarschuwd. Er is een grizzly al 3 dagen op de campground gesignaleerd, dus geen eten open laten. Ook de Elken die nu in het seizoen met hun jongen zitten zijn hier veel op de camping vertegenwoordigd. Ver van blijven, de ouders kunnen aanvallen. Even toen ons plekje bekeken. makkelijke plek (Pull-Through, dus kunnen zo weg rijden, niks steken.) Toen Jasper in, even naar het Visitor's Centre. Telefoonnummer van de campground in Lake Louise gevraagd, kunnen we eventueel telefonisch wat nachten gaan vastleggen.
Gauw maar bij Earl's naar binnen (ook voor de stromende regen) voor wat te eten en daar kunnen we dan ook gratis internetten. Morgen willen we de Maligne Canyon gaan lopen. Zag bij het Visitor's Centre dat de weg morgen om 13.00 dicht gaat tot de volgende dag vanwege reparatiewerkzaamheden ivm de wateroverlast. Ze adviseerde voor 12.00 bij Maligne Lake weg te gaan om op tijd voor de afsluiting te zijn. Anders zit je mooi vast. Maligne Canyon kon je nog gewoon bereiken.Weet niet of we eerst doorrijden naar het Maligne Lake. De boottocht gaan we daar toch niet doen naar Spirit Island. Redden we qua tijd toch niet en met dit weer is het niks aan.
Lekkere burger bij Earl's, Ineke een spicy Italian Pizza ook erg lekker. Het wordt gelukkig lichter. Straks nog wat kaarten kopen en kijken voor evt. T-shirtjes voor de kleinkinderen.
Nou dat was dan vandaag zo'n beetje de donderdag. Nog een volle week en dan is het feest al weer over. Nou tot morgen maar weer.

• 15 Juni 2012 - 05:52

Debbie Dirven:

Ja wat gaat de tijd snel hè! Nog maar een week! Afscheid nemen van de familie is nooit leuk! Gelukkig hebben jullie lekker genoten daar! Stoere foto van Ien achter het stuur! Wel grappig als je die foto zo ziet besef je helemaal
    Niet wat voor bakbeest je volgens mij rijd nou als je zo op de grote weg rijdt dan hè! Als je moet keren en parkeren volgens mij wel haha
    Xxxx

• 16 Juni 2012 - 00:52

L Dirven:

Ach draaien en keren gaat ook goed, Ien zegt, vrouwen kunnen alles.