Reynolds-Alberta Museum en Indian-Food. Delicious! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Reynolds-Alberta Museum en Indian-Food. Delicious! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Reynolds-Alberta Museum en Indian-Food. Delicious!

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

14 Juni 2012 | Canada, Edmonton

Vanmorgen eerst even met de RV naar de Ford garage gereden, een paar blocks verder dan waar Margaret en Roy wonen. Laten nameten en ja hoor , kon wat bij. Twee liter olie gekocht, maar na een liter bleek dat al genoeg te zijn. Zal die andere ook maar aan Canadream geven. Kan het moeilijk het vliegtuig mee innemen. Zijn toen in alle rust naar Wetaskiwin gereden, zo'n 80 km van Edmonton vandaan. Een prachtig museum gesticht door Stan Reynolds, een zakenman en gedecoreerd RCAF vlieger van WWII uit Wetaskiwin, die in een uit de hand gelopen verzamelwoede dit museum uiteindelijk heeft gegrondvest. Prachtige Oldtimers en veel tractoren en veel vliegtuigen uit het verleden, prachtig tentoongesteld. Lijkt een stukje op Aviodrome in Lelystad maar dat heeft alleen vliegtuighistorie en dit ook landbouw en motorvoertuigen. Een schitterende Duesenberg auto , een leuke Drive-in, miste de popcorn alleen. Veel Harley's ook en tractoren ook met wielen zo groot dat je erin kunt staan. Let wel, metalen wielen vroeger!!.Heel erg leerzaam en interessant. Bivoorbeeld: Hoeveel is 1 P.K. Ja, een PaardeKracht.
Maar dit is eigenlijk het gewicht van 165 Lbs (ong. 75kg) dat 1 goed paard in een minuut kan trekken over een afstand van 200 feet (60 meter).
We moesten wel op een redelijke tijd terug zijn, want we wilden even uit eten gaan en ook nog voor TY kijken. Een speelbeestje voor onze kleinzoon. Kijken of we nog een exemplaar konden vinden.
In de grootste Toys"R"Us uit de omgeving naar binnen. Genoeg "TY's", maar niet het type of exemplaar dat Joep 2 jaar geleden van mijn moeder gehad had. Dus sorry Joep, zuinig zijn op TY. Geen andere meer leverbaar.
Toen weer verder de stad in, naar een Indiaas Restaurant. In buffetvorm daar heerlijk diverse Indiase gerechten gegeten. Op tijd thuis om Jasper op te vangen. Hij had een heel leuk schoolreisje gehad. Even nog met hem gespeeld op de Iphone, toen moest hij naar bed en wij naar de dienst. We wilden lopen, maar het begon net te druppelen. Roy heeft ons toen even gebracht, een kort ritje van 5 minuten. Gelukkig de kerk was open. EINDELIJK een keer een dienst in het Engels. Heb het nog niet in mijn Nieuw-Apostolisch zijn meegemaakt.
4 jaar geleden toen we hier waren rond deze tijd , stonden we voor de deur 's zondags, maar was deze gesloten en er hing niets aan de deur. Fijne dienst gehad, met mooie liederen gezongen. Ook "Come , Share the Lord" . Dit stond ook in dit liederboek.
Na de dienst met diverse broeders en zusters gesproken en ook met de broeder die de schuld op zich nam voor de gesloten kerk van 4 jaar geleden.
Hij vertelde dat hij 4 jaar geleden rond deze tijd in de rust gezet werd door de Apostel, waarbij de hele provincie Alberta uitgenodigd was. Hij verontschuldigde voor het ontbreken van een doorverwijzing waar de dienst toen werd gehouden en ik mocht als "goedmakertje" een nieuw gezangen boekje meenemen. Leuk, in het Engels. Ben daar erg blij mee. Kan zeker onze dirigent daar mooie kopietjes uit geven. Kregen na de dienst ook nog een lekker stuk gebak in de benedenzaal en zijn toen heel tevreden naar huis gelopen. Was gelukkig droog. Toen nog samen met Margaret even fotootjes van Sinterklaasvieringen en andere familieaangelegenheden bij ons zitten kijken. Gezellige afsluiting van een paar fijne dagen hier.
Morgen weer verder onderweg, richting Jasper (nee niet de kleinzoon, maar nu de plaats) om daarna langzaam af te zakken weer naar Banff over de Icefield Parkway. Mooie ritten voor de boeg, maar de weersverwachting voorspelt niet veel goeds. Maar Ja, "you can't win them all."
Zag op internet dat Nederland trouwens de 2e wedstrijd ook verloren had, nu met 1-2 tegen Duitsland. Nou ja, een in onze familie tenminste blij. Heb dus niets gemist. Deze reis is beter.
Tot hopelijk morgen, weet niet waar we eindigen. Zien wel. Tot dan

• 14 Juni 2012 - 07:02

De Ven Der Huizers:

De dirigent ziet vol verwachting uit naar de kopietjes! groet van hier!

• 14 Juni 2012 - 07:11

L Dirven:

Komen eraan, nog twee weekjes geduld. Doooeeiii

• 14 Juni 2012 - 17:29

Jan & Jacqueline:

We horen het alweer, jullie vacantie is echt een groot feest. Goed dat je niet thuis gebleven bent voor het EK voetbal; valt echt, echt tegen. Zeker voor mij omdat we geen poule hebben. Dat maakt het alleen maar leuker en spannender. Zie alweer dat jullie over 9 dagen terug zijn. Moeten jullie nog even niet aan denken, nog flink genieten en veilige kilometers maken. Take care.
    Jan & Jacqueline

• 15 Juni 2012 - 14:39

Monique:

Wat leuk jullie verslagen te lezen, elke dag is het weer een verrassing van alle activiteiten die jullie doen. Aan het thuisfront is alles oké, wel supergoed nieuws over Jasper; hij is geslaagd!!!! De vlag hangt uit, wat zijn we blij en trots.
    Ga zo door met de verslagen, dan lijkt het sons net of we over jullie schouder meekijken, groetjes Monique en consorten.