Fort Edmonton en Bison jacht. Geen succes - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Fort Edmonton en Bison jacht. Geen succes - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Fort Edmonton en Bison jacht. Geen succes

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

12 Juni 2012 | Canada, Edmonton

Vanmorgen allemaal op tijd op. Lekker gezamenlijk ontbeten en wachten tot jasper bij Opa en Oma gebracht zou worden. Het was stralend weer, vooruitzichten waren voor vanmiddag af en toe een bui, maar het was erg warm.
Na het ontbijt richting Fort Edmonton gereden. Een nagebouwde Trading Post rond 1875 met de Cree Indianen die in deze regio woonden. Leuke straatjes nagebouwd van 1885 -1895 en na de eeuwwisseling. Net als in het Zuiderzee musuem van Enkhuizen "wonen" hier ook mensen die hun rol spelen en vragen beantwoorden hoe ze in hun tijd leefden. Leuk om te zien. Veel schoolkinderen ook deze dag en vele gehandicapten op schoolreisje.
Jasper heeft morgen zijn schoolreisje.
Leuk door de vele gebouwtjes gelopen en in het Fort gekeken, met het trammetje gereden. In de volle zon, het was erg warm. Natuurlijk weer wennen na de vele regen en kou nog maar zo kort geleden. Na een paar uur naar huis even wat eten en dan richting Elk Island. Daar lopen de bizons vrij in de natuur. Leuke rit ernaar toe, door de country side van Edmonton en omgeving. Na het park ingereden te zijn en de Bison-Loop genomen te hebben, waren die waarschijnlijk ook op schoolreisje, want wij zagen er geen.
Bij de uitgang weer terug rijdend zagen we een kudde aan de overkant van de snelweg. Jammer.
Na het eten nog even lopen naar het winkelcentrum hier om de hoek en even doorlopen naar onze kerk om te kijken hoe laat het morgenavond hier dienst is. Kunnen het lopen dus dat is makkelijk.
Inderdaad nog even de olie van de RV nagekeken en die kan wel wat druppels gebruiken. Mprgen ochtend even bijvullen. Tot morgen dan.

• 13 Juni 2012 - 03:43

Debbie Dirven:

Lekker hoor dat zonnetje! Wat een verschil paar dagen geleden maken jullie nog een sneeuwpop haha xxx

• 13 Juni 2012 - 07:05

De Ven Der Huizers:

Hai, sorry voor de veel te late reactie, maar bedankt voor de ontzettend mooie en leuke foto van jullie zelfgemaakte sneeuwpop!!! Probeer elke dag jullie verslag te lezen, maar soms gaat er een paar dagen overheen.
    Wat beleven jullie veel en wat een prachtige foto's(hoed). Te gek, hoor die beren!! Jullie staan er ook steeds stralend op, geniet nog lekker!!
    Groetjes en liefs van hier!!

• 13 Juni 2012 - 19:43

Metschies:

diesesmal auch tolle erlebnisse von uns.Wir waren am dienstag bei den gerry weber open(tennistunier)und m-l hat unterschriften und fotos mit nadal und federer und vielen anderen tenniestars.Aber von nr.3 und nr.2 der welt gemeiname fotos zu haben ist klasse. m-l ist überglücklich! wie ein sechser im lotto!!! liebe grüße und weiterhin einen schönen urlaub

• 14 Juni 2012 - 05:51

L Dirven:

Wat leuk voor Marc-Luca. Dat heeft zeker niet iedereen. Als we terug zijn krijgt ie de mijne ook nog. Wordt zeker ook veel geld waard. Tot gauw. Veel leuks te vertellen. Heerlijk zo'n reis.
    Groetjes.
    Denk dat we een Trail-ride gaan maken, kan ik mijn hoed ook opzetten en echt op een cowboy lijken. Lijkt me wel wat.
    Tot gauw allemaal.