ZON en weer 4 beren en Elken en... Allemaal Mooi - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu ZON en weer 4 beren en Elken en... Allemaal Mooi - Reisverslag uit Edmonton, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

ZON en weer 4 beren en Elken en... Allemaal Mooi

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

11 Juni 2012 | Canada, Edmonton

Het vorige verslag van gister heb ik in Starbucks zitten schrijven. Eindelijk plek en onder het genot van een lekkere Latte schreef het makkelijk weg. Net nadat ik de foto's erbij had gezet moesten we weg, ze gingen sluiten, dus net op tijd. Was inmiddels al tien uur. Binnen tien minuten waren we op de campground en omdat ik al betaald had 's morgens kon ik zo naar onze plek rijden. Dachten we. Daar aangekomen, plek bezet. He, wat krijgen we nou. Vriendelijk aangeklopt, Sorry U staat verkeerd hoor. Nee hoor wij niet zeiden de drie oudere Duitsers bijna in koor. We hebben drie nachten geboekt. We staan goed. Ja, maar ik heb al eerder geboekt. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken. Wij terug naar de receptie en die wilden eerst de andere mensen erbij halen. Maar omdat ze al aangekoppeld waren hebben we ze maar laten staan en wij een ander plekje genomen. GRATIS voor de ellende zeiden ze. Nou dat vind ik nog eens service. Andere plek was ook goed, dus geen probleem. Geld terugverdiend wat we in Golden dubbel betaalden omdat we daar weg gingen. Zie je, krijg je zo terug.
Na een koude nacht wel opgestaan met ZON, ja daar is ie dan. EN hij bleef schijnen. Gauw op, wassen, aankleden, eten, loskoppelen en op weg.
Eerst nog wat cadeautjes inpakken voor de familie.
Toch maar besloten de "mooiere route te nemen, ipv de snelweg naar Calgary en dan Edmonton.
Die rijd ik al genoeg. Dus weer de 93A, Bow Valley Parkway. Een hele mooie grote Elk wachtte ons al op en vele anderen, dus weer even stoppen en foto's maken. Blijft toch bijzonder die grote herten zo frank en vrij rond te zien lopen. Toen door naar Lake Louise. (zullen we nog even kijken of we de grizzly's zien? Nee, we moeten kilometers maken.)
Van Lake Louise, richting Saskatchewan Crossing, Eerst de Icefield Parkway op, PRACHTIG. Bow Lake nog bevroren maar de bergen met eindelijk de blauwe lucht, PRACHTIG, - kan het niet genoeg herhalen - dan afslaan naar HWY 11 richting Red Deer, binnendoor. Nog nooit gereden. Maar dit was ZEKER NIET de laatste keer.
Wat een mooie rit. Echt erg rustig, Ineke maar bang dat we of geen benzine of geen olie genoeg meer hebben. Maar alles ging goed. 4 beren gezien, Moeder en twee cubs weer al grazend en een "losse". Wel mooi van HEEL vlakbij, naast de auto.
Ook weer veel White Tail deers, zelfs eentje die we met een noodgang de heuvel af zagen rennen op ons toe en vlak voor de camper de weg over rende, vol remmen, net op tijd. Stomme beesten, onvoorspelbaar. Ook veel witte vrouwelijke bighorns langs de weg, Goed oppassen, want ze staan er ook op. Mooie meren en omgeving. Wat een rit. Toch maar een keertje onderweg getankt en weer vol verder gereden. Lekker ijsje erbij. Wat een mooie dag toch. Nog eventjes doortoeren, landschap verandert natuurlijk, bergen al ver achter ons gelaten, alles weer redelijk vlak.
Toen Edmonton in, griezels, weer even wennen, 4 banen om je heen en alles schiet weer langs je, links en rechts. We hadden gelukkig goed gekeken hoe we moesten rijden en na een kleine correctie even een straatje terug waren we om precies half zeven op de plaats van bestemming.
Perfect getimed voor het avondeten. En..... Margaret heeft WEL internet. Leuk he.
Hun kleinzoon Jasper even achter het stuur gezet, hij vond het prachtig zo'n grote camper.
Jasper is precies op mijn verjaardag geboren en nu al 4 jaar. De vorige keer was hij pas geboren toen we er waren. Hadden wat Star Wars figuurtjes meegenomen. Jammer , eentje had hij al. Die blijft dan bij oma thuis en de ander gewoon bij hem thuis.
Morgen waarschijnlijk naar Fort Edmonton. Trading Post nagebouwd. Tot dan.

• 12 Juni 2012 - 05:44

Jan & Jacqueline:

Fijn dat de zon weer even doorkomt. Doet altijd wonderen. Veel plezier bij Ineke d'r nicht Margaret.
    Take care, Jan & Jacqueline
    met de gezondheid ook alles goed?

• 12 Juni 2012 - 06:21

Debbie Dirven:

Hahaha ik ben familie.... Ik las cadeautjes ;-)) maar zonder gekheid wat lekker dat eindelijk die heerlijke zon doorbreekt!! Dat is nog meer genieten! En wat een geluk van het niet hoeven betalen bij die camping! Idd net wat je zegt je krijgt wat je verdiend en als je als Dubbel bij de een moest betalen word het zo allemaal weer even rechtgezet door boven af!! Veel plezier bij nicht van Ien en idd lekker dat ze WEL internet hebben!! Xxxxx

• 12 Juni 2012 - 06:28

L Dirven:

Nee geen cadeautjes voor jou, voor hier natuurlijk. We voelen ons best. Alles onder controle. Zal even de foto's erbij zetten en dan gauw slapen. Doeeeiii