Zonnige dag, Maligne Canyon en Jasper Tramway - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Zonnige dag, Maligne Canyon en Jasper Tramway - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Zonnige dag, Maligne Canyon en Jasper Tramway

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

15 Juni 2012 | Canada, Jasper

Lekker vanmorgen wat uitgeslapen. 's Morgens is het toch vaker wat bewolkt en zo ook nu weer. Zou wel zon komen, maar kwam echt langzaam op gang. Gisteravond met het internetten bij Earl's duurde het zeker wat te lang voor de ober. De rekening kwam al terwijl wij nog niet klaar waren met internetten. Alles uiteindelijk erop kunnen zetten. Mooie plek ook op de camping hadden we. Was wel een grizzly in de campground de laatste 3 dagen gesignaleerd, dus goed oppassen. Vanmorgen toen we weggingen 2 nachtjes hier bijgeboekt. Een zonder service en de volgende avond weer Full Hook-up. Vandaag gingen we een wandeling maken. Weer werd beter en was maar een kort ritje er naar toe. Zo'n 10 kilometer. Eindelijk zagen we ook de bergen weer in hun volle glorie. Bewolking zat hoog maar was er wel. Veel blauwe stukken. We gingen de Maligne Canyon Trail doen. Rugzak mee, appeltje en drinken en regenkleding. Je weet maar nooit.
Je kunt hem zo ver lopen al je wilt. Van brug tot brug met veel diepe gleuven met spectaculaire diepte's onder je. Zo'n 50 -60 meter recht naar beneden. Hebben een fikse wandeling gemaakt, niet vergetend dat je ook weer terug moet, Je kunt de hele Loop ook rond lopen, maar dan ben je echt een hele tijd onderweg en zo geoefend zijn we nu ook weer niet. Het is al trapje, heuveltje op en af. Best inspannend, maar een heerlijke tocht. We hadden ook in ons achterhoofd dat als het echt mooi ging worden, dat we dan de Jasper Tramway wilden nemen naar boven op Mount Whistlers.
Inderdaad was het heel helder in de middag, dus gauw naar de Tramway. Een kabelbaan die je naar zo'n 2300 meter hoogte brengt. Van de vorige keer wisten we al hoe mooi het uitzicht daar is, maar ook deze keer was het wederom adembenemend mooi.
En stervens koud trouwens ook. Een nare gure wind die aan de ene kant van de berg dwars door je heen ging. Jassen dicht, handschoenen aan en Ien d'r muts op en we konden er weer tegen. Och wat een mooie plaatjes kan je hier maken. De Inutschuk (Indiaans begeleidingspoppetje) die we vier jaar geleden hebben gemaakt op de berg zagen we op dezelfde plek weer als losse stenen half op de grond liggen. Geen zin om hem weer op te bouwen. Was te koud. Mochten ook niet echt hoog de berg op, was te veel sneeuw gevallen en we konden niet de trail naar boven afmaken. (Hoorden dat er nog nooit zo veel sneeuw in Jasper was gevallen deze tijd.) Hadden we trouwens ook geen zin in, vanmorgen genoeg gelopen. Ook nog even heerlijk uit de wind en in de zon in het zonnetje zitten te bakken. Fantastisch. Maar ja, ook weer naar beneden, want ik wilde nog even internetten en Ineke wilde koken.
We vonden een leuke pub met veel TV schermen, golf, voetbal en rugby, genoeg keus. Toch maar een Cheeseburger en fries genomen. Gauw verhaaltje maken en nog wat boodschappen ook doen.
Rest van de week is de weersverwachting heel slecht. Maakt niet uit in Jasper of Banff, overal veel bewolking en regen. Dit was waarschijnlijk de mooiste dag die we nog gaan krijgen, dus mazzel met de Jasper Tramway gehad. Weet nog niet wat we morgen gaan doen. Hangt van het weer af.
Groetjes en tot dan.

• 16 Juni 2012 - 05:38

Debbie Dirven :

Zo dat is even balen als dit jullie laaste mooie dag weer is! Vervelende regen. Hoop dat het nee gaat vallen!! Mooie foto's weer!! Gaat snel zo!! Liefs xxx

• 16 Juni 2012 - 07:18

Jan & Jacqueline:

Kan me het van steentjes gemaakte poppetje nog herinneren van een foto van de reis van 4 jaar terug. Grappig dat je de steentjes nog zal liggen. Klinkt wel dat jullie een fantastische dag hebben gehad met een prachtige wandeling met veel wind en uiteindelijk toch nog een "bakmomentje" Mooie foto's weer. En Ineke, wat stoer jij zo achter het stuur, doe je het je echt niet na. Take care, pas op voor de beren. Lieve groet Jan & Jacqueline

• 16 Juni 2012 - 23:46

L Dirven:

Ja was een lekker einde aan een koude trip daar boven. Leuk he als je zo het verleden ziet liggen.

He Deb, voor Linn hebben we ook een TY, wel een leuke. Maar niet voor Joep. Lukte niet zoals gelezen.