Hike Moose Lake en 10e Black bear en Big Horns - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Hike Moose Lake en 10e Black bear en Big Horns - Reisverslag uit Jasper, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Hike Moose Lake en 10e Black bear en Big Horns

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

16 Juni 2012 | Canada, Jasper

Maar weinig tijd voor mijn verhaaltje, batterij bijna leeg van mijn laptop.
Vanmorgen regende het natuurlijk weer. Laat opgestaan en langzaam op gang. Droogde lekker op , wel veel bewolking. Wilde naar het Maligne Lake nu gaan, weg was gisteren afgesloten ivm een spoedreparatie. Hele mooie rit daarnaar toe. Schitterend, eerst langs het Medicine Lake, een meer dat omnderaards leeg loopt naar Maligne Lake en ook wel het Sinking Lake wordt genoemd. Bij onze stop hoorden we dat we niet langs het water mochten lopen ivm grizzly's gesignaleerd. Dus alleen maar foto's van boven gemaakt. Weer verder naar Maligne Lake. Even verderop onze eerste twee grote Big Horn sheeps. Prachtige dieren met geweldige hoorns. Ineke heeft wat foto's kunnen maken. Toen verder naar Maligne Lake. Wandelschoenen aan en een prachtige "hike" gemaakt naar Moose Lake. Spannend door het bos zo helemaal alleen, berenafdrukken in de modder en grote keutels van de Moose (elanden) die daar ook zijn. Via veel natte riviertjes die langs het pad nen over het pad lopen uiteindelijk na 1 1/2 km bij Moose Lake aangekomen. Schitterend gelegen in het bos. Wat foto's geschoten, wild mocht nl niet.
We zagen een hert in de verte, wat inzoomen , maar hij verdween in het struikgewas.
Toen gauw terug, we wilden naar de Athabasca Waterfall. We waren net terug bij het Maligne restaurant toen het geweldig begon te regenen. Gauw naar binnen, koffie en een muffin en de bui afwachten naar de auto. Het klaarde op en toen terug. Op de terugweg, met een gangetje van 40 km, veel auto's achter ons. Ja hoor geluk. Onze 10e zwarte beer. Heel vlakbij de auto. Mooie foto's kunnen maken. Toen langzaam richting Jasper terug gereden. Inmiddels te laat voor naar de watervallen te gaan. Maar een plekje in Jasper zoeken om te internetten. Het is wel schaars en veel plekken waren vol. Uiteindelijk eentje gevonden.
Straks naar huis, bloemkool eten en weer Full Hook-Up, alles weer opladen. Kijken wat we morgen doen. Groetjes

• 17 Juni 2012 - 04:26

Arjan:

Moest na een paar dagen toch weer even inloggen op jullie reisverslag, was te benieuwd. Jammer van de regen, maar ja dat zijn we in NL wel gewend. Heel wat (leeuwen) en beren op de weg...;-)
    Mooie foto's zeker ook van die twee Big Horns. Helaas is de verbinding erg langzaam hier, maar toch even een goede indruk gekregen. Jullie "vercanadariseren" al aardig...
    Nog een weekje genieten, al met al vliegt het om. Have fun.
    Groeten uit een erg warm Beijing,
    Arjan

• 17 Juni 2012 - 11:45

Debbie Dirven:

Fijne vaderdag pap xxx

• 17 Juni 2012 - 18:18

Silvere:

He Leo en Ineke, hier even een bericht uit het verre Nederland, het landschap is werkelijk fantastisch, wat een mooi land, ik hoor het allemaal als jullie weer terug zijn, veel plezier nog, enne duimen dat de jongens winnen voor de volgende ronde.

Gr

Silvere

• 17 Juni 2012 - 23:18

L Dirven:

Tot zondag Arjan. Groetjes van hier.

Bedankt Deb. Heb ontbijt op bed gehad van Ineke.

Hi SIlvere, heb een klein verrassinkje voor je als we terug zijn. tot dan