11e Black Bear, zogend Big Horn baby en Peyto Lake - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu 11e Black Bear, zogend Big Horn baby en Peyto Lake - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

11e Black Bear, zogend Big Horn baby en Peyto Lake

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

17 Juni 2012 | Canada, Lake Louise

Wat een nacht. Het regende zo hard dat ik zelfs het snurken van Ineke niet meer hoorde. Had medelijden met de mensen die in de tenten ook op de camping stonden. Dus slechte nacht gehad.
Ineke leest mee, dus zo erg was het nu ook weer niet. Vreesde wel voor de RV. Zou hij weer water "opslaan". Gisteren kwamen we erachter dat het bed boven de bijrijder doorweekt was aan de voorkant van het water. Joost mag weten, waar dat allemaal naar binnen komt. Goed is het in ieder geval niet.
We hadden besloten om maar richting Lake louise te rijden om daar dan morgen een lange wandeling te maken, de "hike of the Six Glaciers". Dan waren we er al en konden we - als de weergoden meewerken - vroeg beginnen aan de wandeling.
Aanrader van Bill, de schoonzoon van Margaret.
Het klaarde in ieder geval 'morgens op en eerst even tanken in Jasper en de Airmiles weer binnenhalen. Toen de binnenweg de 93A richting Athabasca Waterfalls, die dan verder gaat in de 93 naar Lake Louise. Altijd daar meer kans op wild dan op de iets grotere weg. Inderdaad na niet al te lange tijd weer een beer. Gaat goed met de berenteller. 11 zwarte beren nu en 3 grizzly's en dat zonder een beartour te maken. Ineke maakte mooie foto's en toen verder naar de waterval. Ik kan het niet genoeg herhalen: wat een genot om hier te rijden, Ook al kan het weer beter, de omgeving is zo adembenemend mooi, dat je dat slechte weer vaak vergeet. Het werd trouwens steeds droger. Niet in de camper. Nu bij Ineke kwam de waterval naar binnen. Bizar. Weer de nodige handdoeken en dit duurde de hele dag, steeds druppels en straaltjes langs de bijrijder nu. Bij mij af en toe een drup. Niet leuk, maar het is niet anders. Bij de watervallen leuke foto's gemaakt en toen weer door. De Sunwapta watervallen lieten we maar voor wat ze waren, want met het vele stoppen van mij om foto's te maken schiet je geen meter op. Het is maar 220 km maar met nog geen 30 km per uur doe je er wel lang over. Bij de Columbia Icefield hebben we ons broodje lekker gegeten en foto's gemaakt om te kijken of de Glacier weer een stukje gekrompen is in vergelijking toen we er 4 jaar geleden waren.
Toen door naar Peyto Lake, het schitterende staalblauwe meer bij de Bow Summit. Weer langs het - inmiddels beetje gesmolten - Bow Lake, prachtige omgeving toch en toen naar boven. Door de vele sneeuw die daar lag was er een groot stuk parkeergebied niet begaanbaar, dus plekjes waren schaars en veel manoeuvreren, maar toen stond hij goed. Dan nog een fiks stukje naar boven lopen over de afgesloten weg tussen de naaldbomen met sneeuw omgeven. Schitterend. Heel jammer, inmiddels weer lagere bewolking die het mooie vergezicht ontneemt bij het meer. Het is niet anders.
Toen Ineke een panorama foto van mij wilde maken, ik was eindelijk aan de beurt, werd ik gesommeerd om maar even aan de kant te gaan, zodat een andere toerist een beter zich had. Zei dat ik niet 7500 km reis om nu even plaats te maken en niet meer op die plek te kunnen. Ondeduldig mannetje. Zeker geen 4 weken Canada. Weer verder, oh, oh, oh, je blijft je verbazen over de vergezichten. Opeens aan de andere kant stond het stil en wij kwamen aan rijden. Een moeder Big Horn midden op de weg, een jong zogend aan de buik. Natuurlijk opstopping en Ineke weer foto's maken, ik filmend al vlakbij gereden. Achteraan aan de andere kant al toeterend, konden niet zien wat er aan de hand was en waren ongeduldig. Jammer. Beestje had er opeens genoeg van en sprong met haar jong over de vangrail en iedereen kon weer door. Toen door naar de campground in Lake Louise. Plek voor twee nachten genomen, kunnen we morgen als we moe zijn van het lopen tenminste gelijk weer naar de sta plek en niet weer wat zoeken. Even water bijgevuld, ze hebben hier alleen stroom, niets anders bij de caravan. Maar in ieder geval kan je alle batterijen weer opladen. Die vliegen leeg met dat geschiet (foto's). Toen even de plek bekeken en terug naar Lake Louise Village voor te internetten. Zou te lopen zijn, ongeveer 2 1/2 km heen, maar het was inmiddels weer gaan regenen en met een laptop die nat zou kunnen worden toch maar niet gedaan. Dus nu lekker met koffie en gebak dit stukje typen. Tot morgen maar weer.

• 18 Juni 2012 - 05:13

Debbie Dirven:

Hahaha ik zie het al helemaal voor me dat je even aan de kant moet omdat een ander erbij moet.... Groot gelijk hoor je wil natuurlijk wel ook mooie plaatjes hebben!!! Toch blijft het balen van die regen! Nog een kleine week! Genietse! Xxx

• 18 Juni 2012 - 06:50

De Ven Der Huizers:

Gaaf hoor, al die beren. Wel eng dichtbij. Jammer van het weer, maar jullie genieten gelukkig evengoed. En Leo, helemaal gelijk. Je laat je niet aan de kant schuiven, de brutale apen.
    Geniet nog lekker even, en alvast een goede terugreis gewenst!! Liefs van het ook regenachtige hier!

• 18 Juni 2012 - 07:02

Rietjepool@upcmail.n:

Ha,ha, jij in de sneeuw en Ineke vragen of je nog even wil blijven zitten om te poseren voor de foto?
    Prachtige plaatjes van plaatjes maken jullie hoor!!
    dikke kus xxx

• 18 Juni 2012 - 15:14

Ron En Diny:

jullie hebben weer hele mooie foto''s gemaakt bijzonder hoor, lekker even in de sneeuw. jammer van het wisselvallige weer. wat is de natuur daar mooi he.we hopen dat jullie nog een paar mooie dagen krijgen.een goeie reis verder en als jullie weer naar huis gaan ook een voorspoedige vlucht. liefs en groetjes van ons. xxx

• 18 Juni 2012 - 19:00

Jan & Jacqueline:

Ja,ja ik hoor je het echt zeggen!
    Even opzij! Hoe durft hij. Maar hoe gaat het met jullie eigen waterval? Toch wel triest, ze hebben toch wel vaker regen in Canada? Zou toch echt wel een klacht indienen en wie weet wat de compensatie zal zijn!
    Take care, Jan & Jacqueline

• 18 Juni 2012 - 21:10

Metschies:

Laßt Euch nicht unterkriegen! Naja jezt reicht es aber auch mit dem Regen. Draußen ist die eine Sache, aber im Camper muß auch nicht sein - Das drückt eindeutig den Preis;-) Aber die Natur und Tiere entschädigen für vieles. Kommt gesund wieder! Liebe Grüße aus Pohlheim

• 19 Juni 2012 - 00:55

L Dirven:

Vandaag heeft weer een hoop goed gemaakt. Lezen jullie zo. Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen.
    Bedankt, Ja Ja , we zijn aan het aftellen.
    Tot gauw