1e dienst zondag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu 1e dienst zondag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

1e dienst zondag

Blijf op de hoogte en volg L

14 Januari 2020 | Curaçao, Willemstad

Het is nu dinsdagavond als ik dit schrijf en buiten wat winkels en supermarkten bezocht, hebben we eigenlijk nog niet veel gedaan.

Afgelopen zaterdag heb ik wat achterstallige administratie trachten bij te werken wat voor de jaarafsluiting van de gemeente hier nog te doen was en tevens nodig was voor ons hoofdkantoor van onze kerk in Amersfoort.

Weer even leuk pielen met cijfertjes.

Ook daarna aan de voorbereiding begonnen voor mijn eerste dienst weer te houden na 9 maanden. He, als ik het zo schrijf, heb ik dus ook net een bevalling achter de rug. Gelukkig geen keizersnee. Bij mij ging het wat soepeler :-)

Ineke had op zondagmorgen nog even de kerkvloer gedweild.

Er is al een tijdje een nare lekkage ontstaan bij de overgang van het woonhuis naar de kerkzaal. Bitumen laag op het dak is op paar plekken losgelaten en omdat het best wel veel regent de laatste tijd hier in de winter, druppelt het nu midden in de kerkzaal waardoor er met de banken wat is geschoven om ze niet nat te laten worden. Valt nu op de plavuizen.

We hadden vier gasten en met Mario en zijn vrouw en wij waren we dus met zijn achten.

Het was een echtpaar uit Woudenberg die uit een PKN gemeente daar kwamen en vlak na aanvang van de dienst kwam er nog een jonge moeder met kind de kerkzaal binnen.

Doris keek achterom en schrok, het was een arbeidscollega van haar. Doris werkt als schooljuf hier op Curacao en ook deze Cher (zoals ze heette) werkt op dezelfde school. Ze wisten niet van elkaar dat ze nieuw-apostolisch waren. Haha.

Na de dienst hebben we nog lang nagezeten en hebben we ook nog gemerkt dat Cher het zusje is van Oudste Harvey uit Paramaribo, die wij ook kennen vanwege Stichting Corantijn waar we ook aan mee hebben gewerkt.

Als het goed is komt ze aanstaande zondag weer. We kijken er naar uit.

Ja, we zijn inmiddels begonnen met puin ruimen in de tuin ook. Was erg verwaarloosd. Hebben inmiddels 4 heeele groooote vuilniszakken vol gedaan met bladeren en verdord groen wat her en der door de tuin ligt opgestapeld, we gaan ze binnenkort wel naar grof vuil rijden. Weegt niet zwaar, meer volume is het.

Kunnen eindelijk weer zien wat Ineke kookt ook, beide lampjes in de afzuigkap zaten er niet meer in? Twee jaar geleden heb ik daar nog nieuwe LED ingestopt, kan me niet voorstellen dat ze stuk waren. Waarom niet gelijk aangevuld?

Maar goed, weer twee nieuwe o.a. gehaald en nu is er weer licht boven de kookplaat. Anders is het ook zo’n donkere hoek.

Verder lezen we veel, wel leuk, als je naar buiten gaat om te lezen krijg je soms vanuit het niets de regen op je kop. Hals over kop maar weer naar binnen en al snel is het weer over, maar wel lastig. Gaat vanaf morgen minder regenen zegt Ineke Paulusma.

Temperatuur is heerlijk en eigenlijk zijn we snel gewend aan de hitte. Slapen doen we ook goed. Airco op 26 en dan is het net lekker.

Ineke is Kip Siam aan het maken (wel uit Nederland!), ruikt al lekker. Zondag waren we even eten hier vlakbij bij Pincho Garden, lekkere frietjes en een hamburger.

Ziggo doet het hier natuurlijk niet en ik stoei wat met die smartTV, maar Uitzending gemist is wel moeilijk te starten. Ben maar even gaan Netflixen en de nieuwe serie Messiah gaan kijken. Is Hij het wel of is Hij het niet die teruggekomen is?? 4 afleveringen al gehad.

Vandaag weer even de kleine gezien via Facetime. Lekker knulletje die goed is aangekomen in de paar dagen dat hij thuis is. Hij drinkt lekker en met de moeder gaat het ook wel. We moesten lachen toen we hoorden dat toen Bob zijn luier van hem uitdeed om te verschonen, hij net alles onderkakte en ze wel erg veel eromheen moesten schoonmaken.  Ach ja, hoort er ook bij. Kan je later in geuren en kleuren aan hem vertellen. Ook een leuke foto van ze gehad met het eerste cadeautje uit de mand die Ineke had gemaakt voor de eerste tien dagen na de bevalling. Op de foto lijkt het net of Odin ook meelacht/zingt. Grappig om te zien.

Morgen maar eens een keer de de stad in en naar de pontjesbrug en langs het water maar eens zitten. Wel zin in. Gaan kijken of het lukt.

Tot zover maar weer.

Nu tenminste een kleiner stukje he, Hans?

Groetjes en Bon Seman.

• 15 Januari 2020 - 04:23

Margaret:

Sounds like things are going well. And glad you sent more photos. Would love to taste the Kip Siam, Ineke. It made me laugh when you said you turned the air conditioning down to 26 degrees. We are still in the deep freeze with a windchill of minus forty... the same temperature as the peak of Mt Everest! It’s not expected to last too much longer and if we are lucky it will be minus 7 by Saturday.

• 15 Januari 2020 - 09:40

Hans Lankhoorn:

Hoi Leo en Inneke.
    Inderdaad. Scheelt een heleboel voor het keeltje.
    Leuk dat je ons op de hoogte houd. Alleen wel jammer dat je daar in de tuin bezig bent EN dus net op tijd vertrokken om hier te assisteren. Maar voor komende zaterdag voor het afvoeren van de takken hebben we lekker veel mensen. Dus voel je niet bezwaard bij 26 graden, in korte broek en met een biertje. Waren wij maar zo ver. Het gaat jullie goed en tot mails.
    Groeten Marga en Hans.