Veel regen onderweg, maar wat is het mooi - Reisverslag uit Christina Lake, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Veel regen onderweg, maar wat is het mooi - Reisverslag uit Christina Lake, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Veel regen onderweg, maar wat is het mooi

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

02 Juni 2012 | Canada, Christina Lake

De dag begon heel druilerig. De hele nacht had het al geregend, waar je af en toe wel wakker van werd.
Gisteravond toen we een ommetje maakten, opeens een white tail deer bij de kerk. Leuk om te zien , midden in de stad, al plukkend aan de bosjes, de lekkerste blaadjes eruit halend. Kwamen ook nog een vestiging toevallig tegen van onze kerk in Cranbrook. Hebben van een hele aardige oudere dame een paar huizen verder, die in een korte tijd ons haar leven vertelde, een papiertje gekregen en daar een paar woorden opgeschreven en in de bus van de kerk gedaan. "Groeten uit Nederland". Leuk zo ver weg hier een vertrouwd logo van je eigen kerk te zien.
Zoals gezegd, heel druilerig vanmorgen en we wilden wat kilometers maken, dus op tijd weg.
Tegen negenen onderweg. HWY 3 West aanhouden en de weg volgen. Onderweg ging het druilerige over in echte regen. Niet lekker rijden, maar we reden rustig. Na een tijdje door een tijdzone, en opeens is het weer een uur vroeger en heb je al 70 km afgelegd en geen tijd verloren. Lekker meegenomen, nu wel 9 uur tijdsverschil met het thuisfront. Tijdens de koffiestop wilden we wat foto's en filmpje maken van een mooie beek die langs de parkeerplaats liep, maar schijnbaar door de vele regen en het hoge water, konden we niet eens in de buurt komen. Zonde , mooie plaatjes weg. Volgende keer beter. Opeens werd het weer beter en kwam het zonnetje door . We reden over de Kootenay Pass (1774 mrt) en daarna werd het weer beter en echt warm.
We zochten een leuke "rest area" en aten ons broodje lekker in de volle zon. Heerlijk warm.
Kwam een andere camper aan met twee Nederlandse dames die ook naar dezelfde eindhalte gingen vandaag, namelijk Christina Lake, maar zij hadden een andere camping op het oog.
Even lekker ervaringen uitgewisseld en er kwam een leuk klein soortig eekhoorntje (we hebben de boekjes nog niet met de juiste benamingen) en die wilde wel een stukje fruit van de dames hebben. Heeft leuke foto's opgeleverd. Afscheid genomen in de stralende zon, zij gaan ook nog de Inside Passage Cruise doen volgende week en misschien tot ziens in Christina Lake.
De rit die toen volgde was erg mooi. Het stuk van Kootenay Pass naar Christina Lake nu met vrij zicht op de besneeuwde bergen en groene bossen was erg mooi. Je raakt echt onder de indruk van de weidsheid en schoonheid van dit land. Ook nu weer in totaal 6 white tail deers gezien, langs de weg en het wachten is op de eerste beer. De dames hadden er al 6 gezien en zelfs een grizzly in de buurt waar wij volgende week zijn, nl. Banff.
De camping was gauw gevonden en ligt erg mooi bij Christina Lake. Na het eten even proberen een wandeling er naar toe te maken.
Camoer aangekoppeld, wil buiten gaan zitten om dit verslag te maken en , pats, gelijk een druppel op de picknicktafel. Gauw alles weer naar binnen. Donderwolk over ons heen. Gewoon een kwestie van pech dus. Kijken dus wel of het vanavond gaat lukken. Tot gauw.

• 03 Juni 2012 - 07:09

Jan & Jacqueline:

Wat jammer van het weer, maar gelukkig klaart het wel iedere dag weer op. Wat een fantastische foto van de eekhoorn, mooie close-up, top genomen, vooral als je weet dat die beesjes héél erg snel zijn.
    Wij horen het al, het is wederom weer een TOP vacantie.
    Take care, liefs Jan & Jacqueline

• 03 Juni 2012 - 13:02

Hans + Wil:

Wat fijn dat jullie zoveel mooi's zien en dat wij mogen meegenieten van je verhalen en de mooie foto's. We zien met belangstelling uit naar de verdere stories en foto's.
    Geniet er van, veel liefs
    Hans en Wil op een druiligere zondag in Nederland.

• 03 Juni 2012 - 18:28

Jeroen&christine:

"Es gibt kein schlechtes wetter, nur schlechte Kleidung":-) Bei uns war der heutige Sonntag auch verregnet und wir haben die ganze Zeit herrlich French Open geguckt! Genießt weiterhin die scheinbar unbegrenzte Weite des Landes. LG Metschies

• 04 Juni 2012 - 04:29

L Dirven: