YEAH!!!! Onze eerste beer en erg dichtbij - Reisverslag uit Hope, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu YEAH!!!! Onze eerste beer en erg dichtbij - Reisverslag uit Hope, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

YEAH!!!! Onze eerste beer en erg dichtbij

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

03 Juni 2012 | Canada, Hope

Gisteravond nog een lekkere wandeling gemaakt bij Christina Lake. Ja, daar zou ik ook wel willen wonen zo aan het water, je bootje aan de steiger en een gigantisch meer als je vaarwater. Grote huizen en grote tuinen. Erg mooi. Om negen uur stortten we beiden in en om 07.00 stonden we weer op, dus een heerlijke lange nacht geslapen. Zonnetje scheen, niet overdadig, maar hij was er. Rond kwart voor negen reden we weg van een leuke camping.
Wilden eerst nog tanken (zondag) en hadden vooraf al gevraagd of het tankstation aan de overkant van de straat open was op zondag. Jammer dat onze RV te groot en te hoog was en ik de draai niet echt lekker kon maken, dus toch maar doorgereden de HWY 3 op, richting Hope, het eindpunt van vandaag.
Zou zo'n 350 km zijn, dus we hadden wel wat te doen en dus niet graag een lege tank hebben.
Eerste plaats was Grande Forks en bij de vertrouwde Shell weer volgetankt. Jammer de Airmiles werken hier niet, anders loop je binnen met zo'n dorstig monster.
++++++
Merk tot mijn schrik dat de rest weggevallen is. Mijn internet has timed out. Verhaal te lang. Zal dus hier de draad weer oppakken en soms moeten bewegen anders valt het weer weg. Jammer, uurtje verloren. Zal het wat inkorten.
+++++++
Had ook twee cd's gekocht, van de Highwayman - erg toepasselijk nu (bestaat uit Cash, Nelson, Kristofferson and Jennings - en een van Johnny Cash zelf. Country en gospel en zo schieten de kilometers onder je door.
Weg werd als maar mooier en mooier en we MOESTEN echt een paar keer stoppen om de schoonheid vast te leggen, maar dan schiet je niet echt op. 's Middags in Keremeos even in een restaurantje "The Ranch" lekker gegeten. Nog even naar een Stetson gekeken waar was niks. Gauw verder. Na diverse herten weer gezien te hebben lag er ook een groot dood hert langs de rijbaan. Moet niet aan de klap denken. Was pas gebeurd, redelijk vers nog alles. In Manning Park zagen we aan onze kant onze eerste beer. Kon nog net op tijd stoppen. We waren de eerste, maar niet voor lang. Als je iemand ziet staan is er vaak wat te zien, en ook nu dus. Hebben goede foto's van hem kunnen maken. Let op zijn neus, zeker gevochten. Vergroot maar kan je het goed zien. Toen gauw door naar de camping. Eerst het Visitor's Centre bezocht, want we hadden nog geen bord van onze campground gezien. Na een duidelijke uitleg snel gevonden. Het heette Othello Campground en daar vlakbij waren de Othello Tunnels, een niet meer in gebruik zijnde spoorwegtunnel(s) na een aardverschuiving in de 50er jaren. Camper gauw neergezet en aangekoppeld en toen daarnaartoe gelopen. ZO'n 2 kilometer. Erg mooi, want er liep een rivier langs en onderdoor, als je op de houten brug stond trilde die ervan. Ook mooie foto's opgeleverd.
Toen weer naar huis gelopen, want we hadden wel weer honger. Ze hebben op deze campground een mooie visvijver met forellen, die mag je vangen en dan lekker grillen boven je "firepit" die ik niet gebruik. Vond de campbaas maar gek. No wood??
No. I will stay in. Heb geen zin om nu buiten vuurtje te stoken. moet het even warmer voor zijn.
Al met al was het een goede dag, veel leuke foto's gemaakt, zelfs een van een specht die net weg vloog, dus had ik alleen het hout waar hij op zat.
Verdorie, was echt een mooie geweest.
Nou ja morgen weer een kans.
Tot dan