Vancouver met zijn "Steam Clock" - Reisverslag uit Vancouver, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Vancouver met zijn "Steam Clock" - Reisverslag uit Vancouver, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Vancouver met zijn "Steam Clock"

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

04 Juni 2012 | Canada, Vancouver

Wat een frustratie gisteren met het internet, eerst 3/4 van mijn verhaal weggevallen omdat het timed-out was, daarna bijna er niet meer in kunnen komen. Volgens mij gooide de campingbaas de stekker eruit om 23.00 uur. Kon dus toen de foto's er niet meer bij zetten en heb een korter verhaaltje gemaakt. Vanmorgen ook weer moeilijkheden om de foto's erbij te zetten. Uiteindelijk gelukt.
Was een koude nacht en vanmorgen om 6 uur even de kachel aangezet zodat als we om zeven uur op zouden staan het lekker warm zou zijn.
Dit ging inderdaad goed. Allebei even lekker gedoucht en na een broodje weer om kwart voor negen gaan rijden. Was maar 150 km, maar dit was echt gewoon snelweg en je werd constant door die grote jongens voorbijgeraasd. Omgeving ook minder mooi, maar schoot lekker op. Had echt verwacht dat de grote camping wel zou worden aangegeven en bleef lekker door tuffen. Uiteindelijk zaten we lekker in de Horseshoe Bay aan het einde van Vancouver en nog geen bord gezien. Dus gauw de afslag van de kade anders zaten we op de boot wat we natuurlijk niet wilden. Gelukkig bij een tourist shop op de Bayside erg vriendelijk geholpen (Ja alweer, zijn echt lief hier voor de buitenlanders!!)
en na een duidelijke uileg hadden we inderdaad de weg zo gevonden. 7 afslagen terug ( nr 13) dan de stad in, rechtdoor na het stoplicht en dan linksaf en ja hoor "Capilano RV Park". We hebben echt GEEN bord gezien. Gelijk 2 nachten geboekt, om hier even wat te kunnen zien. De stad is zo gigantisch groot dat je echt in andere dimensies moet denken.
Wilde buskaartjes kopen, nou ja, werd duidelijk uitgelegd, maar wij denken toch in te kleine afstandjes en we hebben ons het heen en weer gezocht in de Shopping Mall naar de bussen en de kaartverkoopwinkels. Uiteindelijk allemaal goedgekomen. Zijn even de Lions Gate bridge opgelopen die over de "Strait of Georgia" loopt van het ene stuk Vancouver naar het andere. Brug is een zusje van de bekende brug in San Francisco. Mooi zicht zo over het water. Echt jammer dat het weer niet echt mee werkt. Wel droog (af een toe een drup, wat geen naam mag hebben) maar voor de foto's niet echt een succes al die wolken en scherpe lucht. Maar ja je kan niet alles hebben.
We hebben wat boodschappen ingekocht in de Mall en zijn toen met de bus naar de stad gegaan. Een vriendelijke bewoner zei dat we goede bus hadden en moest gelijk met ons uitstappen en heeft ons de richting van de stoomklok gewezen.
Tjee, wat een flatgebouwen. Erg imponerend. 4 jaar geleden wel kort door Vancouver gereden, maar als je erin loopt is alles ECHT groot. Wat een afstanden.
Bij een van de havens leuke foto's kunnen maken van de opstijgende en dalende watervliegtuigjes. Leuk gezicht. Wat een zwervers kom je hiet tegen. Niet normaal zeg. Om even na vijven waren we bij de stoomklok. Wilde hier graag wat foto's van maken en er waren gelukkig niet zo veel mensen eromheen. Heb wel foto's gezien dat je er haast niet bij kwam. Toch dus lekker, wat vroeg in het seizoen. In een van de souvernirwinkels een echt hele mooie kleurrijke wollen jas voor Ineke gekocht, voor 50% off. Toen even lekker gaan eten in " Steamworks" . Smaakte goed. Toen de weg weer terug gelopen om bij dezelfde halte weer uite komen. Lukte. Leuk gezicht net Engels. Allemaal op een rijtje. We wisten echt niet welke bus we hadden genomen omdat we met die aardige meneer mee waren gegaan, dus even gevraagd en jawel het was gelijk de goede.
Na een kort mooi ritje door Stanley Park moesten we er al weer uit. Inmiddels al weer acht uur in de avond. Bij de receptie nog even nagevraagd welke bus we morgen moeten hebben naar de Capilano Suspension Bridge. Daar zitten we toch vlakbij , maar lopend is het echt niet te doen.
Las vandaag hier in de krant dat er eergisteren iemand van af is gesprongen. Ja, morsdood.
Ben benieuwd hoe de attractie er morgen eruit ziet. Heb er wel zin in. Kan mooie plaatsjes opleveren.
De camping is trouwens duur, maar wel heel erg schoon. Wel kleine plekjes maar buiten zitten is toch niet zo lekker nu, dus dat missen we niet. Ligt ook wel lekker centraal in de stad om alles te doen, maar ja in anderhalve dag heb je daar natuurlijk nooit genoeg aan. Geeft niet, hopen hier nog terug te komen. Tot morgen dan.