Camper opgehaald en eerste overnachting - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu Camper opgehaald en eerste overnachting - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van L Dirven - WaarBenJij.nu

Camper opgehaald en eerste overnachting

Door: inekeenleo

Blijf op de hoogte en volg L

30 Mei 2012 | Canada, Fort Macleod

Gisteren is het licht vroeg uitgegaan bij ons. Ineke was al om kwart voor acht onder zeil en ik stortte in om kwart over acht (lokale tijd natuurlijk.) Het was al met al een drukke en lange dag geweest en we hebben 's avonds nog even gegeten in het hotel.
Na een lange nachtrust om zeven uur opgestaan en hebben we ontbeten in het hotel. Ineke lekker yoghurt met cruesli in een hele mooie bokaal met veel vruchten erin en ik een lekkere uitsmijter (sunny-side up) met drie eieren en bacon en rösti. Erg voedzaam. Niet voor het cholesterol maar alle andere zaken waren nog veel zwaarder. Om 8 uur Canadream gebeld, moest over 5 minuten terugbellen, ze waren net binnen. Na 5 minuten weer geprobeerd en jawel hoor, de Fam. Dirven was bekend, de camper stond al klaar en we zouden tegen negen uur worden opgehaald. Vond dit natuurlijk fantastisch, want we hadden ditmaal niet de optie genomen van Early Pick-up. Om half negen maar naar de lounge gegaan en al reeds na 5 minuten werden we opgehaald. Goed dat we al klaar waren.
Wat liep dit weer gesmeerd, heerlijk gewoon. Hannibal van het A-team zou zeggen " I love it when a plan comes together". Na een kort ritje bij Canadream alle papieren ingevuld. Dit keer werden we geholpen door een allervriendelijkste Kroaat, Petar genaamd. Hij was jaloers op de reis die we gingen maken. We konden nu kiezen wel of niet zelf schoonmaken etc. Vorige keer was dat nog gratis, maar nu voor CAD 97,00 doen zij al het werk.
Ach ja, maar genomen, scheelt ons weer. Toen naar buiten voor de uitleg en inspectie. Mijn hemel, wat een joekel. Een meter groter, nu met een slide-out, die als je geparkeerd staat, de binnenruimte aanzienlijk vergroot. Heerlijk, maar joh, wat een ding. Uiteindelijk om 10.15 uur op weg. Natuurlijk even wennen. Eerst tanken, zat een kwart vol (kwart vol ook weer terug afleveren) en natuurlijk boodschappen doen. Tanken gaf al problemen. Paste wel onder het tankstation (wel even opletten nu, deze is ook iets hoger, nu 3.7.mtr) maar de creditcard wilde de machine niet accepteren. Stond een leuke dame die de spaarkaart van het station promote, maar niet echt kon helpen met het tanken, ze verwees me naar binnen. Had al een paar keer met mijn creditcard betaald, dus daar kon het niet aan liggen. Moest even mijn kaart achterlaten en zij zou de pomp vrijgeven. Wist dat nog van de vorige keer, toch voel je je niet lekker als je zo je kaart achterlaat. Na CAD 165,00 was de tank vol (CAD 1,10 voor de benzine) en binnen pakte hij mijn kaart wel. Toen boodschappen kopen bij de overkant. Door het tanken kregen we daar al gelijk CAD 5,50 korting, toch weer meegenomen. Jeetje wat moet je allemaal halen als je zolang onder weg bent. Na ruim anderhalf uur als een daas door een gigantische Superstore (zo heette die ook) te lopen wilden we beiden weer graag naar buiten. Alles ingeladen en daar toen een paar heerlijke broodjes met onze meegebrachte kaas (jawel echte Hollanders) opgepeuzeld. Daarna op weg. We gaan naar beneden naar Fort Macleod en we hadden al de richting meegekregen van Canadream en wisten het nog van de vorige keer. Ging nu in een keer goed.We namen Hwy 2 Deerfoot trail. (ze hebben allemaal van die mooie namen hier voor die wegen)
Eerste stukje beredruk Calgary uit, maar na 20 km blijft er weinig van over en rij je heerlijk rustig op de cruise control vastgezet op 90 km naar het zuiden. Wat een uitgestrektheid. In de verte de bergen met dik sneeuw erop en toch nog veel door die grote vrachtwagens ingehaald die maar deurdenderen. Tegen kwart voor vier kwamen we bij Daisy Mae, onze eerste stop aan. Ik zei dat ik een full hook-up wilde bij de waterkant, waar ik 4 jaar geleden ook al gestaan had. Zei mijn achternaam en zij zei gelijk, ja Leo, heb het hier staan. Leuk als ze nog zover terug kunnen gaan. Kreeg volgens ons ook dezelfde plek weer. Kreeg nog tien procent korting op de overnachting omdat Canadream zoals hier gebruikelijk is kortingsvouchers had meegegeven. Was dal al weer vergeten, maar zij vroeg er zelf om. Voortaan even opletten, want er zitten er een heleboel in het boekje. Toen de stroom en toilet aangesloten en bij het water aangekomen, mistte een stukje aansluiting naar de caravan. Niet erg want je kunt het ook uit de - volle- watertank van de camper halen, maar die 150 liter tank neem je wel steeds mee.
Een vriendelijke buurman leende me een extra slang die hij had zodat ik vers water uit de tap binnen heb. Morgen als ik weg rijdt krijgt hij hem weer terug. Heel vriendelijk van hem. Hij komt net weer binnen en zegt dat een nieuwe slang met alles erop en eraan voor CAD 15,00 in de receptie te koop is. Alleen een stukje aansluiting op de slang kopen zou bijna net zo duur zijn.
Gelijk met hem meegelopen en eentje gekocht. Aangesloten, perfect. Nota geprint en die gaat naar Canadream. Alleraardigste Engelsman. Tijdje mee gepraat. Staat hier elk jaar een paar maanden. Nee dat kan ik niet, moet nog werken.
Ineke heeft bijna het eten klaar, lekker sla met rijst en een lekkere saucijs. De avondzon staat lekker op de camper, wat kan het leven toch mooi zijn.
Na het eten gaan we even de brochures lezen voor morgen. Je krijgt hier werkelijk kilo's aan materiaal wat er allemaal in de buurt te doen is. Heerlijk, maar natuurlijk zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
Nou tot de volgende update vanuit .... Ja dat zien we morgen dan wel weer.
Groetjes van ons.

• 31 Mei 2012 - 09:48

De Ven Der Huizers.:

Jeetje wat een camper!! Helemaal niet jaloers, hoor! Geniet er lekker van. Leuk dat de mensen zo aardig zijn en jullie herkennen. Nou, tot het volgende verslag.... Groetjes en liefs van hier!

• 01 Juni 2012 - 03:44

L Dirven:

Groetjes van hier terug. Weldaad voor je ogen hier. Moet je echt een keer doen.