Tuinieren / Lezen en Hoorn kijken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Tuinieren / Lezen en Hoorn kijken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Tuinieren / Lezen en Hoorn kijken

Blijf op de hoogte en volg L

07 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

We stonden vandaag ietsje later op als normaal. Geen grootse plannen in ieder geval voor vandaag. Twee wasjes draaien en de tuin even lekker weer toonbaarder maken. Ik ging eerst even op de laptop weer de krant lezen en Ineke ging gelijk de tuin in en de eerste was aangezet. Na de krant even ontbijtje gemaakt en daarna even gezamenlijk wat bladeren van de palmboom naast de ingang gesnoeid. Weer netjes op stapeltje gelegd. En toen...... was er koffie. Best vermoeiend dat snoeiwerk. Even lekker gerelaxt en toen de tweede was erin en dan maar eerst naar de Appie. Vuilniszakken halen, nog wat te eten etc. Daar aangekomen zag Ineke bij de ingang een klein harkje en schepje, eigenlijk voor kinderen denk ik bedoeld, maar wij zouden er ook wel wat mee kunnen. We moesten een kuiltje graven voor een oleander die we zaterdag hadden gekocht en toch maar in de tuin wilden zetten, in plaats van te verknippen. Zaten niet zoveel bloemetjes aan dat je er wat mee kon. Nou dat had nog best wel wat voeten in de aarde. Harde steengrond hier en daar kom je niet zo een, twee, drie doorheen. Eerste poging mislukte, echt niet doorheen te komen. Proberen een zachter plekje te vinden, WEL bij een gaatje in de slang waar water uit komt!! Tuin is voorzien van een waterslang op een klok aangesloten om de tuin te bewateren. Dus wel van belang dat hij in de buurt van het gaatje zit. Tweede poging ging beter en de oleander kreeg een plekje vlakbij de overhangende mangoboom van de buren. Een paradijs voor de Rijdende Rechter. Deze boom hangt niet een beetje over, lijkt wel of hij hier in de tuin staat. Wel VOL met nu net nog niet rijpe mango's. Denk dat dat de reden is dat de vele takken die hier in de tuin overhangen daarom nog niet gekort zijn. Ook de welig groeiende haag die door en over de schutting komt van de buren geven de tuin een fraai aanzicht. Dus geklaagd wordt er hier niet. Dus geen werk voor Mr Reid of Mr Visser.
Bij Appie hadden we net ook nog een andere struik gekocht. Hoe die heet geen idee, Ineke en ik vonden hem wel mooi. Bij het afrekenen zei een behulpzame dame achter ons dat de plant wel heeeel veel water nodig heeft. Nou lekker dan, zal waarschijnlijk wel het loodje dus leggen als ook deze niet bij een wateroase komt te staan.
Voor in de tuin getracht een plekje te creëren. Na een paar centimeter bleek er steengrond onder te zitten. Pech. Inmiddels had het schepje losgelaten van zijn stokje. Vond de schroef gelukkig en draaide deze op een ander plekje weer vast. Ander plekje zoeken, meer geluk. Kon dieper komen, maar ook door de inmiddels aangetrokken werkhandschoenen voelde ik de blaren in mijn handpalm opkomen. Nog even doorzetten, bijna diep genoeg. dit moet het maar worden. Plant uit zijn behuizing gehaald en met het inmiddels weer losse schepje - nu schroef niet meer teruggevonden - wat van de overtollige aarde weggehaald. Paste precies in het gegraven gaatje. Water erbij, aarde terug en staat erg netjes. Kom op he, je laat ons niet in de steek. Groeien en bloeien moet je. Stond goed. Voldaan bekeken we ons werk. Even zitten, was zo tijd voor de kerkdienst in Hoorn te bekijken. Konden nog net ervoor even Facetimen met Joke die jarig was. Ook nog even met Michel gesproken. Toen voor de buis, maar dat werkte nog steeds niet. De laptop ging beter. Beeld en geluid en we hebben even de groeten kunnen doorgeven aan Martin de regisseur, die na het HA dit overbracht aan de voorganger. Leuk de interactie zo. Daarna lekker weer in de tuin gaan zitten en verder met Dan Brown 'de Oorsprong'. Lekker boek om te lezen, blijft spannend en ik hou wel van de trant waarin hij schrijft. Zie steeds Tom Hanks voor me als hoofdpersoon Robert Langdon. Wachten maar op de verfilming. Inmiddels is Ineke met het avondeten bezig en ga ik daarna met wat cijfertjes in de weer voor de belasting.
Morgen eerst even naar kledingwinkeltje waar vriendin van ons werkt.
Kopje koffie drinken in de shop en misschien is er nog iets van Ineke's gading daar, we zullen zien. Verder geen grootse plannen. Misschien even rijden naar de 'vriendelijke' vrouw, die we verdenken dat ze ons heeft afgezet. Zou zo maar valselijk beschuldigd kunnen zijn, maar we merken het wel. Tot morgen dan maar weer.

• 08 Maart 2018 - 10:35

Rietje:

Lekker bezig jullie!!
    De volgende gasten zullen blij met jullie onderhoud zijn. Ach ja, je moet het maar in de vingers hebben en Ineke heeft dat :)
    Ik vertelde Margreet van die 'vriendelijke' vrouw en zij herkende de situatie direct. Ze moest er om lachen....zo herkenbaar. Inderdaad, 'toeristen' zijn met 2 weken weer weg.....die zien we toch niet meer terug. Nou!!......de Dirventjes niet haha.
    Letten jullie op jullie ruggen met dat gewroet.
    dikke kus xxx