Terug met Divi-Divi Air?? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Terug met Divi-Divi Air?? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Terug met Divi-Divi Air??

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg L

24 Februari 2018 | Curaçao, Willemstad

Gisteravond laat voordat ik naar bed ging, nog wat op Youtube naar de verrichtingen van Tommy Cooper zitten kijken. Raar hoor, in je eentje daar zitten en onbedaarlijk soms zitten te lachen om zijn bekende maar heerlijk overflauwe grappen, toen ook nog een stuk "Oh moeder, wat is het hier heet" zitten kijken en toen vond ik het welletjes.
Vanmorgen liep om 07.00 uur de wekker af en na het normale ochtendritueel van wassen, scheren en ontbijten zat ik op tijd klaar om weer naar vliegveld Reina Beatrix, jawel onze oude koningin, te worden gebracht. Zo oud als de naam misschien klinkt is het niet hoor, erg mooi vliegveld, of had ik dat al gezegd. We reden langs het Amerikaaanse gedeelte, niet voor mij, en ik stapte uit bij het andere internationale gedeelte en bedankte Andre de diaken voor zijn lift en wenste hem nog veel sterkte voor hem en zijn vrouw, waarvoor gisteren de uitvaart van haar broer was geweest. Met een "tot volgend jaar" liep ik richting de entree. Zo van de warme buitenlucht gelijk de koude hal in op de vroege morgen is niet zo lekker, zeker als je in een korte broek en hemdje met korte mouwtjes staat. Brrrr. Vijfentwintig desks en geen een die bezet was. Ik zocht naar een Divi-divi vignet en dat was niet te vinden op de schermen. Sprak een employee aan die met twee collega's tijd stond te doden en vroeg waar de desk van Divi-Divi was.
Die is er niet, Vliegen niet op Aruba, was zijn antwoord. Triomfantelijk liet ik hem mijn ticket zien. Gisteren wel ermee hier aangekomen dus. Verwarring alom bij hem. Even op scherm kijken dan? Stond geen vlucht om 10.00 uur van mijn maatschappij. Hij stuurde mij maar naar een informatieloket weer buiten de vertrekhal. OK, gaan we weer. Een vriendelijke oudere dame achter het loket ging na mijn vraag aan haar gelijk bellen met de maatschappij. Even later zei ze: Komt goed hoor, gewoon in de hal blijven wachten, U wordt opgehaald dan door een dame van Divi-Divi, het is een niet aangemelde vlucht of charter, maar privé dus daarom staat hij er niet op. Dus weer even de warmte in en weer de kou van de hal in. Was pas kwart over acht en dan maar zitten of staan wachten. Zag genoeg leuke dames van maatschappijen langs komen maar geen die ik moest hebben of zij mij :-(. Om tien voor negen gingen andere desks open en werd een vlucht ingecheckt. Kreeg het een beetje benauwd, wilde weer graag door de douane zijn , wat taxfree kijken, koffie , vorig jaar kreeg ik daar een T-shirt bij cadeau. Wilde dat wel weer. Opeens een die die wel leek Divi-Divi te roepen, ik keek haar gelukzalig aan, blij dat er licht in de zaak kwam. Komt u maar mee. Ze liep naar een desk en vroeg mijn paspoort. Opeens een stem naast mij: Spreekt U Nederlands?. Ik zei jawel, en keek opzij. He, die meneer zat gisteren ook op mijn vlucht hiernaar toe. Je zit hier goed, dit is Divi-Divi zei ik. Hij ook blij. Duurde nog even, inmiddels tien over negen. Ik kreeg ticket en moest om 09.30 bij Gate A staan. Snel richting douane.
De eerste horde ging al niet zo goed. Werd door een ambtenaar om mijn boardingpass en paspoort gevraagd nog voor de douane en hij keek verbaasd naar de pass. Welke maatschappij is dit?? Ook al niet van Divi-Divi gehoord. Nog een hoop kinderziektes te overwinnen voor de maatschappij blijkbaar. En dan bedoel ik Aruba, want naar Bonaire geen probleem, alhoewel dat merk ik morgen wel. Afijn, na wat gemor liet hij me doorgaan naar de douane. Zelfde laken een pak, maar dat duurde veeeel langer. Welke maatschappij is dit? Divi-Divi Air. Hij bellen en weg van zijn desk. Mij in bijna wanhoop achterlatend. Kom op, wil er door. Duurde lang en hij kwam terug. Problemen? vroeg ik. Ja de vlucht staat niet in mijn systeem, dus vandaar. Ik kreeg toch groen licht en kon eindelijk door. Was inmiddels 09.25. De scanner gaf geen problemen, binnen no time erdoor. Gauw even sanitaire stop en dan maar geen koffie en op naar gate A. Niet ver lopen en liet de taxfree voor wat het was. Geen spoor van de Divi-Divi dame (mooie alliteratie). Wel andere vlucht naar Las Puertas. Nog nooit als bestemming van gehoord. Inmiddels was de meneer van gisteren aangeschoven en hebben we het over zijn sollicitatie gehad op Aruba, over mijn werk en kerk, kortom een geanimeerd gesprek. Opeens was de dame er weer en keek ons zielig aan. Nee hij komt nog niet. De vlucht van 10 uur zou het dus niet gaan worden. Ze zei dat ze even een andere vlucht moest doen en ging met de bus weg buiten de hal die alle passagiers haalt en brengt. Wij gingen weer verder praten en tijd vloog voorbij. Ha daar is ze weer. Inmiddels ook natuurlijk Salma laten weten dat ik later kwam. Ze wenkte ons. Ja het gaat toch eindelijk gebeuren. Het bleek, ja echt waar, dat we de enige twee passagiers waren en het een privevlucht voor ons was. Ik herkende de piloot van onze trip vorig jaar naar Bonaire. Uiteindelijk over half elf dan toch de lucht in, weliswaar niet in de Haviland Twin-Otter, maar in de al bekende 9 zitter, de Britten-Norman-BN2 met type PJ-SEA. Ook goed, maar minder snel.
We kropen gezellig naast elkaar, alhoewel je daar niet verder kon praten, was te lawaaiig. We genoten van de start en vlucht. Nog even fotootje van ons tweeën laten nemen voor het vliegtuig door Marciano die ik nog van gisterenochtend kende. Ron, zo heette hij,de tweede passagier, gaf me zijn telefoonnummer zodat ik ze kon mailen.
Snel naar de immigratie om weer Curacao in te mogen, onderweg nog
wat lege immigratiedocumenten meegenomen voor andere reisgenoten van de kerk. Gek hoor, met zijn tweeën en Marciano door de lege gangen toeren ipv met 400 tegelijk. Omdat Ron resident is op Curacao stonden we gelijk bij de hokjes. Ik ben geen ingezetene.
De douanebeambte vroeg met welke vlucht wij waren gekomen. Haha overal was onze vlucht niet bekend. Nu op Curacao kon ik er wel om lachen, vanmorgen minder. Ik zei van Aruba. Waar is de rest dan? Dit is de bezetting. Ook zij moest erom lachen. Echt, twee maar?. Ja echt! Veel plezier op Curacao zei ze.
Gaat lukken en Ron en ik liepen door en namen afscheid in de hal.
Salma kwam aanrijden en op naar de kerk.
Zo mooi als het op Aruba was, zo slecht weer was het nu hier. Veel regen gevallen en ook onderweg weer regen. Veel plassen, tjonge wat spookt het dan. Bij de kerk was het droog en ik betaalde Salma en woensdag komt ze ons weer ophalen vanaf het vliegveld als we terug komen van Bonaire.
Ineke deed de poort open en was ik weer thuis. Ze zei dat we geen stroom meer hadden. Ging naar de stroom meter en teller stond te laag, bleek later -1. Je moet hier de stroom vooruit betalen, dus net als een prepaid telefoon en het bedrag was gewoon op. Mario gebeld en die zou wat erop storten.
Even bijgekletst en toen nog wat boodschappen maar gedaan.
Bij terugkomst had Mario de code gestuurd om de stroom op te waarderen en : Let there be light, en er was licht. Opgelost.
Toen lekker in de tuin zitten lezen en jawel hoor, ben toen maar begonnen aan ons toetje. Ik moest natuurlijk de bakjes hebben voor de suikerdiefjes. Toen ze leeg waren, afgewassen, gaatjes erin, touwtje erdoor en opgehangen. Daarna gevuld met wat scheppen suiker en toen maar afwachten. Liep niet storm. Ja, het waaide wel hard maar dat bedoel ik niet. Slecht weer, af en toe naar binnen en toen jawel hoor. Een suikerdiefje meldde zich. Erg onwennig , de bakjes geven mee en is dus anders zitten dan op zo'n zware kokosnoot. Maar hij bleef toch proberen en weer erop en eraf dus ik heb goede hoop dat het toch storm gaat lopen. Achteraf denk ik dat ik beter had kunnen wachten tot na Bonaire. Maar ja, wil ze nu niet weghalen. Ineke ging lekker Kip Siam maken en dat smaakte heerlijk.
Nu mijn verslag(je?) maken en dan nog even de dienst in het Engels lezen voor morgen. St Maarten is ook aangesloten en dus voor hen even kort in het Engels dienen. Daarna gauw naar vliegveld voor de dienst op Bonaire. Ook nog even handbagage inpakken zo en dan is het alweer bedtijd.
Tot morgen vanaf Bonaire.

PS
een hele stomme fout zie ik. Reis heet Curacao 2017 en is natuurlijk 2018. Zal kijken of ik dat nog kan veranderen. Jullie letten ook niet op. Vorig jaar geen verhaaltjes gemaakt dus zal niet zo veel uitmaken.

  • 25 Februari 2018 - 09:34

    Rietje:

    Zegge....broer....niet zo mokken over het weer hè, wij hebben het pas koud. De elfstedentocht is in aantocht als het zo effies doorgaat.
    Maar ik mopper niet, de zon staat te stralen, ook weer vandaag, en dat maakt het prachtig winterweer.
    veel kijkplezier met jullie suikerdiefjes xxx

  • 25 Februari 2018 - 13:17

    L Dirven:

    Oké, regen bij dertig graden is anders dan in Nederland, je hebt gelijk. Maar ik blijf Nederlands dus moet klagen, dan maar op het weer. Nu stralende zonneschijn, dus.........

  • 05 Maart 2018 - 17:37

    Jacqueline & Jan:

    Wat geweldig zo'n prive vliegtuig.
    en meteen door de douane. Wat n leven!

    Weer heerlijk om te lezen Leo!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

L

Canada here we come!

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 47946

Voorgaande reizen:

09 Januari 2020 - 27 Maart 2020

Curacao 2020

21 Februari 2018 - 22 Maart 2018

Curacao 2018

29 Mei 2012 - 23 Juni 2012

Canada 2012

Landen bezocht: