Playa Porto Marie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Playa Porto Marie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Playa Porto Marie

Blijf op de hoogte en volg L

01 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Vandaag maar dan toch echt een keertje voor het eerst weer lekker naar het strand, dat was de bedoeling. Maar na het gebruikelijke ochtendritueel eerst wat belangrijkers doen. De vuilnisman zou vandaag weer komen, dus moest er weer wat tuinafval worden opgeruimd. Ineke had de kerstboom - die nog in de tuin stond - vorige week al de takken van afgeknipt , zodat die voor een groot deel al in de vuilniszak konden. Verder nog veel dode palmtakken en bladeren. Na weer drie volle zakken was het genoeg geweest. Even een lekker kopje oploskoffie met een koekje en toen maar de tassen ingepakt. Handdoeken, snorkels, waterschoentjes, petjes, elektrische apparatuur, etc., kortom, je sleept best wel wat mee. Er lagen ook hier in 't huisje zwemvliezen, maar dat werd even teveel. Volgende keer wel. Eerst weer even langs de bank om de Nederlandse Antilliaanse Florijnen kortom NAF weer aan te vullen en toen op weg.
Onze zware pick-up komt maar moeilijk op snelheid en de hoge Julianabrug over de baai ging best wel moeilijk. Het is zo'n 25 kilometer rijden naar Playa Porto Marie, waar we als eerste strandje heen wilden. Ineke kon dan weer even Wilco Timmer gedag zeggen, die daar de tent runt op het strand. De zus van Wilco is/was een collega van Sander bij de belastingdienst in Nederland. Trouwens, het is 1 maart, dus we kunnen weer. Heb wat gegevens van thuis meegenomen, dus op een rustig momentje, kan ik hier alvast wat gegevens invoeren in de belastingaangifte over afgelopen jaar. Het was druk op de parkeerplaats die we na zo'n 1000 gaten in de weg voorafgaand ernaar toe weer hadden gevonden. Vond wel een mooi plekje en op naar het strand. Vlak bij de bar vonden we toch twee lege plekken onder een boom met behoorlijk veel schaduw, dus dit moest het maar worden. Installeren altijd leuk, ik kijk er ook graag naar als anderen het doen. Handdoekje leggen, de papegaai en de dolfijnen eraan vast gemaakt zodat ze niet weg zouden waaien, de handdoeken dus!! Snorkels in elkaar gezet, waterschoentjes uit de tas, telefoon in een washandje zodat het beter bestand is tegen het zand wat altijd wel overal in doordringt, hemdje uit. Zwembroek had ik al aan, ding droogt goed in de zon als je daarna gaat liggen, dus niks moeilijks met broekje aan/uit. Ook Ineke al badpak aan. Dan toch wel een nadeel!! Als je met zijn tweeën bent, wil ik niet tegelijk het water in. Vind het allemaal lieve mensen om me heen, maar ik vertrouw ze tot zover ik ze zie. Dus als we eventueel met zijn tweeën in het water zouden zijn, loop je het risico dat je tasje met telefoon/portemonnee etc. opeens weg zou kunnen zijn. Ook al is dat niet leuk, toch maar een voor een het water in. Ik mocht eerst. Bril af, snorkel en camera mee en waterschoentjes aan. Nou dat was een goede aanschaf die snorkels zeg. Dingen sluiten fantastisch je hele gezicht af en je kunt prima blijven ademen en veel zicht, ook naar links en rechts. Voor het eerst een onderwatercameraatje mee. Van Debbie ook een te leen gekregen, maar had er ook zelf eentje gekocht. Wel die van Debbie als backup mee, mocht hij het niet doen. Had toen ik hem had gekocht wat moeilijkheden ermee, met het opslagkaartje, maar met nieuw kaartje zou het nu goed moeten zijn. Snorkelen was super en onderwater filmen ging hartstikke gaaf. Visjes kwamen op gegeven moment aan me plukken, dachten dat ik ook te eten was. Denk dat ik wel mooie plaatjes en beelden ervan heb geschoten. Toen heerlijk weer in de zon liggen drogen en Ineke ging even Wilco gedag zeggen.
Daarna haar beurt om het water in te gaan en ook zij heeft heerlijk gesnorkeld. Twee dingen stonden me echter nu erg tegen hier. Eigenlijk drie, maar twee daarvan waren twee hangbuikzwijnen die daar rondliepen en dus daar helemaal niet thuishoren. Horen aan een spies op je bord, of als kotelet of weet ik veel, maar niet tussen strandstoelen struinend, kijkend of ze nog wat te eten, o nee, zij vreten, vinden. Op de lege plekken waarvan de mensen in zee waren, zaten ze in de tassen te rommelen en handdoeken verdwenen op de grond en enkele malen werden ze natuurlijk weggejaagd door behulpzame buren van de lege strandstoelen die het ook maar niks vonden. Echt heel raar om die beesten daar te houden. Groot minpuntje dit maal. Derde punt wat niet leuk was. Het drijvende vlot was er niet meer. Het is altijd leuk tijdens het snorkelen even uit te rusten op het vlot wat zo'n 30 meter uit de kust vast ligt. Het was verdwenen en weg rustplekje of om even lekker erop te zonnen en dan weer het water in te duiken. Nou ja, nog genoeg strandjes over. Dag vloog voorbij, af en toe wat te eten halend of iets te drinken. Ineke al Sudokuend en ik lezend. Half zes vonden we het welletjes en hadden we genoeg in de zon gezeten en op naar huis. Ineke heeft een stuk van de weg gefilmd met al die gaten, kijken hoe het geworden is.
Thuisgekomen de vuilnisbak weer naar binnen, die was inmiddels geleegd en de laatste bladzijden van mijn eerste boek uitgelezen. Toen heerlijk gedoucht, zoute water eraf en Ineke heeft lekker broodje gemaakt. Wilde Kip Siam maken maar waren vergeten de kip uit de vriezer te halen. Morgen maar.
Heb gisteren alsnog een upgrade gedaan naar VIP voor mijn reisblog, zodat ik binnenkort weer wat foto's erbij kan zetten. De ABNAMRO reader lag dus inderdaad NIET op Curacao, maar WEL nog gewoon op tafel in Nederland, zodat ik met een overschrijving het heb moeten regelen en dat duurt 5 dagen. Nou ja, ben hier nog lang genoeg, vandaag nog drie weken en een dag. Morgen gaan we even aan de kade zitten in Willemstad bij de pontjesbrug en wat winkeltjes bekijken. Dus gewoon toeristje spelen. Tot morgen.

• 02 Maart 2018 - 12:14

Ikenmij:

Dit leest allemaal wel heel erg als vakantie....
    Benieuwd naar de foto’s.
    In elk geval hebben wij wel de blauwe lucht ook hier, alleen die takke (of takken) koude oostenwind...
    Nou ja, heeft ook wel wat. Op het water rondom ons huis zijn ze aan het schaatsen.
    Ouders hebben een tafeltje op het ijs gezet met koek en zopie.
    Vanavond weer lekker de open haard aan en een serietje op Netflix.
    Binnenkort lente en een hoge gasrekening. Dat dan weer wel.

• 02 Maart 2018 - 14:11

L Dirven:

Voor de fotootjes nog even geduld. Heette die wind niet de Russische Beer of zoiets. Hier weliswaar dan geen hoge gasrekening, maar mijn creditcard loopt ook al aardig hoog op.
    groetjes wijenons.

• 11 Maart 2018 - 17:25

Maaike:

Weer een pluspunt zouden wij meegaan de volgende keer....niet meer alleen zwemmen

• 11 Maart 2018 - 19:04

L Dirven:

Dus weer een pluspunt, ga door, ga door,....... groetjes