Palmtakken en nog eens palmtakken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Palmtakken en nog eens palmtakken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Palmtakken en nog eens palmtakken

Blijf op de hoogte en volg L

06 Februari 2020 | Curaçao, Willemstad

Het is donderdag 6 februari. Ik ga zo lekker uitsmijtertje bakken voor Ineke. Ze ligt afgepeigerd op het bedje in de tuin van de ondergaande zon te genieten. We hebben hard gewerkt vandaag weer. Maar ik begin even bij dinsdag j.l.

We hadden dinsdag een drukke winkeldag. Zijn op zoek gegaan voor een nieuwe brievenbus voor hier aan de poort. Ding wat er hangt is deksel vanaf, post kan er uit waaien of verregenen en zijn dus wat winkels afgegaan. Ook wilden we matrascovers kopen om bedden wat hygienisch te houden.

Uiteindelijk voor alles bij “Building Depot” weer geslaagd, waar we ook de tafelklem gekocht hadden.

Ook gelijk weer wat vliegennetjes gehaald. Op naar AH of Van Der Tweel zoals ze nu heten om te kijken of je daar kaartjes voor Hazes kon kopen. Stond op internet. Jawel, ze hadden. Dus twee kaartjes voor zaterdagavond 20.30 uur gekocht en alleen nog even ter plekke gaan spieken, hoe dat daar toe gaat. Zijn nog nooit op Cabana Beach geweest, even de kat uit de boom kijken daar. Alhoewel ik er hier nog nooit een gezien heb trouwens.

Ook twee grote raambeschermers voor de auto gekocht die je aan de binnenkant klemt, want het is toch een partij heet in de auto als je instapt. Kan nooit goed voor het stuur en het dashboard zijn. Zitten goed en kijken of het wat helpt.

Ook brievenbus ‘s avonds opgehangen. Oude wilde niet meewerken om eraf te gaan. Een dolgedraaide schroef leverde wat problemen op. Wist dat er een ijzerzaag in het schuurtje lag en toen gaf die schroef zich snel gewonnen.

Nieuwe brievenbus hangt en gelijk twee nieuwe posters in de display gehangen voor de kerk. Ziet er weer strak uit bij de entree.

Tevreden dat we voor alles geslaagd zijn.

Woensdag begonnen met de palmbladeren, tjee wat een berg. Na twee zakken even pause en middageten. Stukje lezen en toen nog weer een zak vol gedaan.

Morgen maar weer verder. Lastige klus.

‘s Avonds verder gekeken op Netflix naar “the Spy” een miniserie, waargebeurd. Het gaat over meesterspion Eli Cohen, die spoedcursus tot spion krijgt. Speelt rond de jaren 60 en later. Een mooie rol van Sacha Baron Cohen die je beter kent misschien als Ali G en komiek is. Dit verwacht je niet van hem, hij speelt goed. Goede serie. Vanavond weer verder en slot kijken.

Vandaag dus weer al twee zakken gedaan en einde in zicht. Zitten al op 92 takken weggewerkt. Onvoorstelbaar wat er van die boom af kwam. Ineke heeft kramp in haar handen van het vouwen en buigen en ik kramp van het knippen van die stekels. Maar goed. Genoeg vrije tijd om uit te rusten.

Dus eigenlijk rustige dagen gehad. Heerlijk hard windje waait er, genot om in te staan als je met die takken bezig bent.

Nou ga zo maar de keuken in, uitsmijter bakken. Morgen alles naar de stort brengen en ook wat oude vensters van hier die er al jaren liggen. Kijken hoeveel kilo’s we komen.

Tot de volgende update.

• 07 Februari 2020 - 16:49

Hans Lankhoorn:

Hoi Luitjes.
    Ik zou zeggen. Ga zo door. Conditie wordt beter en de kennis van tuinieren ook. Als je weer terug bent in Nederland/Hoorn kun je zo weer verder gaan in onze kerktuin. Wij zullen ons verder hier niet meer inspannen en alles laten zoals het nu is. Want als jullie terug komen moet er wel genoeg werk overblijven. Je moet er toch niet aan denken dat jullie straks met die getrainde lichamen hier ineens stil moeten gaan zitten. Dat is niet goed voor jullie.
    Verder wekken jullie de indruk het daar wel naar het zin te hebben maar de tijd gaat snel. Er zijn al weer verscheidene weken die achter ons liggen en de helft komt in zicht. Maar goed. Pluk de dag zou ik zeggen.
    We kijken wel weer uit naar jullie thuiskomst alhoewel je daarna weer gauw naar de camping vertrekt. Maar goed. In die paar dagen die daar tussen zitten hebben jullie de kerktuin zo weer op orde. Bedankt alvast namens onze gemeente.
    Groeten, Marga en Hans.