ARBO technisch niet verantwoord - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu ARBO technisch niet verantwoord - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

ARBO technisch niet verantwoord

Blijf op de hoogte en volg L

03 Februari 2020 | Curaçao, Willemstad

Het is maandag 3 februari. Afgelopen vrijdag heb ik weer 5 zakken naar de stort gebracht, was ditmaal 50 kg tuinafval. Zit stijgende lijn in. Komt door de harde stelen van de palmboomtakken, gewoon keihard hout. Moeilijk vaak door te knippen.

Daarna lekker niks gedaan de hele dag. Heerlijk weer een boek uitgelezen. David Baldacci. Op naar de volgende van hem. Ineke schiet ook al op met haar boek nog van Lars Kepler.

Zaterdag even kort wat boodschapjes gehaald en weer heerlijk niks gedaan, behalve lezen, af en toe een Sudokutje of Sudokuutje?

Staat zo gek met maar een u, is toch wel goed denk ik. Om 4 uur lekker in de late “nazon” zitten, is dan goed uit te houden.

Ook weer zitten voorbereiden op de dienst van morgen.

Zondagmorgen liep de wekker weer af om 04.45 uur en we waren weer op tijd om de dienst in Hoorn te bekijken. Lied waar pr. Folkertsma mee liet beginnen, had ik niets aan, kennen we hier niet, dus moest zelf maar ander lied zoeken.

Na de dienst even lekker gedoucht en ontbeten, altaar klaar gemaakt en dan maar wachten wie er gaat komen.

Om half tien de airco’s in de kerk aangezet en de poort opengedaan.

Bleef erg rustig, geen afmeldingen en heb om vijf voor tien de stream maar aangezet voor de liefhebbers die willen kijken van ver weg of dichtbij.

Zijn met zijn tweeen maar om 10 uur begonnen, en net na het zingen en het bijbelwoord, kwamen toch nog Doris en Mario binnendruppelen.

Toch nog met zijn vieren.

Gezellig na de dienst weer tijd koffie zitten drinken en Ineke had wat blokjes kaas en schijfjes komkommer gemaakt. Mario vertelde dat aankomende zondag er een echtpaar zou komen waarvan de vrouw orgel kan spelen en ook dat er een ander echtpaar komt voorlaatste en laatste week van Februari. Dan komt ook Arjan en zijn dochter, dus gaat het nog gezellig druk worden. Ook 8 en 15 maart komt er een ander echtpaar dat zich ook had gemeld bij Mario. Allemaal Duitsers geloof ik. Wees welkom!

‘s Middags weer lekker zitten lezen en zonnen. Maandag willen we aan de laatste grote klus beginnen. De palmboom om de hoek, die heeft een grote berg dooie bladeren nog aan hem/haar hangen. Die moet eraan gaan geloven. Eerst ‘savonds maar zitten Netflixen. Zag ook nog dat Ajax gewonnen had van PSV. Lekker, drie punten nog voor op AZ. Vorige week was het misgegaan, maar kunnen het lijden.

Vanmorgen na het ontbijt, de koffie en stukje lezen, beetje aangekleed voor de boom. Hoedje op, hemdje aan en sokken en dichte schoenen. Ja je wordt wijzer.

Komt soms vies spul uit die bomen. Zeker op de grond kan je ook wat verkeerds pakken. Dus allebei lekkere werkhandschoenen aan.

Begin ging goed, maar ik kwam niet hoog genoeg. We hebben wel stellagepalen, maar dat werkt natuurlijk niet en de trap was niet hoog genoeg.

Toen maar de tuintafel gepakt en de trap erop gezet. Ja, ARBO technisch niet helemaal lekker, maar hier kijken ze niet zo nauw en Ineke beloofde de trap goed vast te houden. Ik geloofde haar en het ging allemaal goed. Hij is gestript.

Nu de komende week alle bladeren weer klein knippen en vouwen in de zakken en ook nog de boom wat netter “trimmen” Hier kan je de restanten nog niet van de boom trekken, zitten nog te vast, dus wordt weer even de tafel en trap op morgen.

Na het douchen zijn we even lekker naar Mambo beach gegaan om hapje te eten.

Hadden we wel verdiend. Eerst nog wat fotootjes gemaakt van de ondergaande zon. Mooie momentjes. Ergens bij een eettentje gaan zitten en na besteld te hebben, lekker genoten van het uitzicht. Eten kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk gevraagd of de Cowboy burger nog geschoten moest worden.

O, had u al besteld dan. Ja hoor drie kwartier geleden. Ze droop af naar de keuken. Denk dat de bon ergens onder is gewaaid. Die wind is heerlijk en niet koud.

Het eten kwam na een kort ogenblik en de smaak van de burger vergoedde veel. Patatjes niet echt bijzonder, maar we hebben alles lekker naar binnen gesmikkeld. Beide burgers, Ineke had een Shrimp burger met grote garnalen en ik dus de Cowboy burger, werden geserveerd met een Bowie jachtmes leek wel die Rambo ook had.

Volgens mij illegaal als je hier ermee loopt, om te eten zal het hier wel mogen dan denk ik.

Vlijmscherp, dus de garnalen en de Cowboy hadden geen schijn van kans.

Daarna nog even over het Mambo beach boulevardje gelopen en toen naar huis.

Zagen na 200 meter een groot uithangbord met daarop Andre Hazes jr.

Even gekeerd om goed te lezen.

Aanstaande zaterdag treedt hij op op het Cabana beach met zijn live band. Deze week maar even informeren hoe laat hij optreedt en hoe duur het is.

Lijkt me leuk om mee te maken hier.

Jullie horen wel.

Nou over en uit voor nu en tot de volgende update.

• 04 Februari 2020 - 10:03

Debbie:

Ohhhh wat zijn jullie goed bezig!!! Levensgevaarlijk natuurlijk op die tafel!! Doe maar voorzichtig! Wat leuk als je naar Hazes kunnen

• 05 Februari 2020 - 00:12

Rietje:

Wat een goede bedrijvigheid hoor!! Leuk om zo de verschillen te zien. Doe a.u.b. wel heel voorzichtig jullie beiden. Leuk als jullie naar André kunnen gaan. Enne .....succes met je sudokutjes :)).... Leuke foto's weer.