Geen bloemen en volgens mij alle kippen dood - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Geen bloemen en volgens mij alle kippen dood - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Geen bloemen en volgens mij alle kippen dood

Blijf op de hoogte en volg L

03 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Vandaag altaarversiering in orde gaan maken voor de ontslapenendienst van morgen. We hadden Martin gevraagd om wat foto's te sturen van de altaarversiering vanuit Hoorn, om een ideetje te krijgen over "de weg" die Jezus voor ons is. Morgen namelijk bijbelwoord uit Joh. 14:6.
Wij al vroeg uit de veren om op tijd te zijn bij de bloemen in de winkelcentra. Hopelijk zou er nog wat keus zijn. We willen natuurlijk graag de witte hebben. Als eerste was de oude Appie nu Van Den Tweel geheten aan de beurt. Helemaal niks, hele kleine bloemstukjes met alle fellen kleuren van Curacao en geverfde zelfs, maar geen normale witte bloemen. Niet getreurd, op naar Centrum die altijd veel keus had. Ietsje verder rijden. Binnengekomen, grote schrik ALLE bloembakken LEEG. O ja, twee vergeten bosjes gipskruid hingen wat verlept in een hoekje. Rondgevraagd of de levering misschien nog moest komen van de bloemen, maar nee hoor, dit was het. Nou vooruit dan maar, de twee bosjes maar meegenomen à raison van NAF 9,57 per bosje. Op naar de volgende : Mangusa, zo groot als Carrefour. NIKS, NADA, NOPPES. We moesten trouwens ook eieren hebben, want ik had beloofd dat Ineke ging bakken. Ook eieren waren er niet meer. Ook al niet bij de Centrum. Dan maar naar Vreugdenhil, weer bij ons in de buurt. Daar aangekomen, HELEMAAL NIKS. Nou ja, dit nog nooit meegemaakt, geen bloemen en geen eieren. Je zou er mismoedig van worden. Vroeg of er misschien kippensterfte was uitgebroken maar dat werd in alle toonaarden ontkent. Reden bleef wel duister. Wel een vriendelijke lach steeds. Ineke zei dat Appie wel eieren zou hebben, daar hadden we alleen vanmorgen voor de bloemen gekeken. Die staan namelijk voor de kassa, je hoeft er niet voor verder de zaak in. Ik eigenwijs, daar hebben ze ze ook niet meer opperen. Maar we gingen natuurlijk toch.
Bij Appie / Van Den Tweel met weinig moed vragen of er eieren waren en warempel, bergen eieren. Nou ja. Voordat we naar binnen gingen trouwens, toch maar een witte oleander die voor stond ook maar meegenomen. Was voor de rest zoals boven al gezegd geen keus. Dus met wat zielige bloemen als versiering, maar wel met eieren gingen we na drieeneenhalf uur sturen weer naar huis. Eerst even koffie en wat eten. In de middag hebben we weer lekker in de tuin gerommeld. Stenen verlegd - in een rivier op aarde, nee dat is van Bram Vermeulen o.a.- in de tuin, zodat er een mooie biesband is ontstaan en Ineke heerlijk de dode palmtakken verknippend tot kruimels, zodat het in een vuilniszak past. 7 bladeren is een vuilniszak vol. Bijna al twee gedaan. Monnikenwerk, maar daar is Ineke goed in. Toen maar wat gegeten en ik me voorbereiden voor de dienst van morgen. Foto's van altaar Hoorn waren erg mooi met speciaal plekje voor Danine en natuurlijk de vele anderen in de eeuwigheid. Vandaag was ook de uitvaart van haar en ik kreeg nog fotootje gestuurd, waar Leo achter de piano speelt en kinderen langs haar kist lopen. Was mooie uitvaart heb ik begrepen. Ineke nu bezig met de schaarse bloemetjes en dan straks wat bakken. Drukke avond. Willen morgenvroeg gaan kijken naar de uitzending van Hoorn. Kijken of het lukt. Wel vroeg op, maar ach, morgenmiddag maar een tukje doen.
Groetjes en tot morgen

• 04 Maart 2018 - 19:23

Rietje:

Volgend jaar zelf 2 kippen meenemen...... :))

• 05 Maart 2018 - 00:20

L Dirven:

Hi Rie, Ja dat is een optie, gelijk wat bloemzaadjes ook en dan ietsje langer blijven, kan ik ze zien groeien.