Cas Abao Beach geen succes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu Cas Abao Beach geen succes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van L Dirven - WaarBenJij.nu

Cas Abao Beach geen succes

Blijf op de hoogte en volg L

16 Februari 2020 | Curaçao, Willemstad

Het is nu zondag 16 februari. Zoals al gezegd in de vorige bijdrage, vrijdag zijn we lekker naar het strand gegaan. We zijn naar Cas Abao geweest, een van de betere stranden. Kwamen om 10.00 uur aan, zo’n 35 minuten rijden is het. Hadden een lekker plekje, wel onder een giftige boom, waar je niet de vruchten kan eten en beter de bladeren niet aanraken. Lekker plekje dus. Kan geen kwaad hoor, bladeren zitten vast, alle vruchten al opgegeten door de leguanen, dus rustig gaan liggen op de ligstoelen. Gelijk maar even heerlijk gesnorkeld, schitterend helder water en genoeg visjes om te bekijken. Weet nog dat we hier een keer waren en stokbrood hadden om uit te delen, nou dan weten ze je wel te vinden hoor. Ineke daarna ook nog gesnorkeld. Maar we troffen het niet met het weer. Onderweg al wat wolken, maar nu begon het te druppen en toen te hozen.

Na een paar keer heen en weer te hebben gependeld tussen de overdekte terrassen en onze ligplek aan het water, vonden we het welletjes. Was lunchtijd geworden inmiddels en hier dan tussen de buitjes door eten, hadden we geen zin in. De dame om de stoelhuur op te halen was ook nog niet geweest, dus als rechtgeaarde Hollanders onze biezen dus maar gepakt en huiswaarts gegaan.

De laatste kilometer naar het strand is een ongeloooooflijke hotseknots weg, die nu ook nog water in de kuilen hadden staan, dus de auto zag er lekker uit.

“Gelukkig” ging het onderweg naar huis even heel kort erg hard hozen van de regen, dus spoelde de auto – ten minste aan de onderkant - weer goed schoon.

Thuis aangekomen geen vuiltje aan de lucht en is het de rest van de dag strak blauw gebleven. Nou ja, volgende keer beter.

Thuis moest ik even de brievenbus weer fatsoeneren. Die postmeneren snappen er weinig van hier. Wij zitten wel aan de Bramendiweg, hebben nummer 21, maar dat is niet Bramendiweg 21. Want daar zit een groot Notaris kantoor.

Wij zitten op Kavel 21 Barragan aan de Bramendiweg. Barragan is een rondweggetje met pak hem beet 15 huizen, gelegen aan de Bramendiweg.

Nou zou je denken dat het Notariskantoor naast ons ligt, maar niets is minder waar. Vorige week al had ik een pakketje naar ze toegebracht. Dat is zeker een kwartier lopen vanaf de kerk, als het niet langer is. Met de auto bijna niet te doen. Die weg is zo vol kuilen dat het bijna onverantwoord is daar naar toe te rijden. In het donker rijd je je auto compleet in de poeier met zoveel “val” kuilen op dat stuk weg.

Nu had de postmeneer in onze NIEUWE brievenbus een te groot pakketje gestopt wat er niet in paste. Nou ja dan buig je toch gewoon het deksel open en proppen maar. Kon dus alles weer een beetje fatsoeneren en bijbuigen. Mooier wordt het er niet op. Vrees dat als ik iets opplak dat HIER NIET een Notariskantoor zit, het er of door de hitte afsmelt of dat ze gewoon niet kijken en blijven proppen. Ga wel wat fabriceren. Ineke had lekker vrijdag Kip Siam gemaakt voor twee dagen, dus heerlijk gegeten.

Zaterdag in de middag boodschappen gedaan nadat ik me had voorbereid voor de kerkdienst van zondag.

Konden bij Vreugdenhil niet slagen en gingen toen naar de Centrum. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Op de terugweg, het was inmiddels tegen half vijf, kwamen we in het heeeele drukke spitsverkeer terecht. Dat schoot dus echt niet op.

Je zag de automobilisten ook de gekste capriolen uithalen om maar een bochtje af te snijden of om ergens omheen te kunnen komen. Op zich een aardig schouwspel, maar het duurde wel heel erg lang. Uiteindelijk toch natuurlijk thuisgekomen, maar ik denk dat we over 500 meter gewoon drie kwartier hebben gedaan. Dus niet in de spits proberen boodschappen te doen. Weten we ook weer. Zaterdag kliekje Kip Siam opgegeten en beetje vroeg naar bed. Zondag weer vroeg op.

Kwart voor vijf liep de wekker weer af en hebben we vanmorgen weer naar Hoorn zitten kijken. Arjan nu achter de knoppen van de regie, Martin heeft hem even de kneepjes bijgebracht.

Ook in Hoorn wat dunner bezaaid door de schoolvakanties en fijne dienst meegemaakt van priester Stam en Brew.

Zou vandaag als het goed is een Duits echtpaar komen, hadden ze aan Mario laten weten. Benieuwd.

Al wat er kwam, zij in ieder geval niet. Mario en Doris wel. Mario kon gelijk naar onze streaming kijken, want die deed het niet. Had al alles nagelopen maar hij gaf foutcode, server niet bereikbaar. Omdat ik het contactadres van de KDU in Nederland niet heb voor deze contreien kon ik geen appje sturen.

Mario wel en het bleek dat ze aan het rommelen daar waren. Lekker onnadenkend als er hier nog streams te doen zijn van Aruba en Curacao. Goed, dus wat later als normaal maar begonnen. Na de dienst weer lekker natafelen en begrepen we ook waarom onze Deutsche Geschwister er niet waren. Ze hadden gevraagd aan Mario of hij wat kon regelen omdat ze EN naar de dienst wilden komen EN ook naar de Carnavalsoptocht om 13.00 uur. Of hij wat kon doen eraan.

Ja, had hij geschreven, de dienst begint om 10.00 en U kunt weer gaan wanneer het u schikt.

Dus dan maar niet gekomen. Dachten zeker dat we de dienst om 08.00 zouden laten beginnen?? Of de optocht even tegenhouden?? ‘s Middags lekker nog in de tuin gezeten en Ineke gaat straks weer lekker pannenkoeken maken.

Ajax ook weer gewonnen, 6 punten los van AZ, alleen gaat Ziyech weg. Ach gaat ook wel goedkomen weer. Vanavond maar weer wat Netflixen of zo. Vervelen ons in ieder geval niet. Dus weer een week voorbij. Gaat nu hard hoor. Zijn op de helft denk ik zo maar.

Tot de volgende update. Gaan deze week wel even naar wat optochtjes kijken van Carnaval als het uitkomt, duurt toch nog 9 dagen.

Dus tot later.